مزایای گواهینامه ایزو بر کسب و کار های مختلف چیست؟

دریافت گواهینامه ایزو چه مزیت هایی برای کسب و کار های گوناگون فراهم می کند؟

حتما تا به حال از افراد مختلف نام گواهینامه ایزو را شنیده اید؛ اما آیا می دانید این گواهینامه چه فوایدی دارد و چه مزایای بی نظیری برای کسب و کار های گوناگون ایجاد می کند؟ برای اینکه به طور دقیق تر با این مسئله آشنا شوید، این مطلب را دنبال کنید. این گواهینامه در واقع نوعی مدرک است که به کسب و کار های مختلف؛ چه کوچک و چه بزرگ؛ داده می شود. اما عملکرد این مدرک به چه صورت است؟ در واقع پیش نیاز اخذ این مدرک دستیابی به یک سری استاندارد ها و اصول جهانی است که باید بر این اساس شرکت های مختلف عمل کنند.

در واقع این اصول و استاندارد های جهانی برای اخذ ایزو بر اساس سلامت افراد جامعه، محیط زیست، کارکنان شرکت و تمامی دست اندرکاران مفید و ضروری است. همچنین در نهایت موجب سودآوری و افزایش بهره وری می شود. این گواهی برای تمامی کسب و کار ها در زمینه های گوناگونی مانند مواد غذایی، خدمات، مواد اولیه، پوشاک، فناوری و غیره مزیت های گسترده ای را به همراه دارد که در این مقاله به بررسی بخشی از این مزایا می پردازیم. اگر فردی برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام کند، نه تنها به خود و اعضای گروهش، بلکه به تمام مردم جامعه و محیط زیست نیز خدمت کرده است.

یکی از اساسی ترین مزایای گواهینامه ایزو مربوط به حفظ و سلامت محیط زیست می باشد. در واقع پس از صدور ایزو، شما جزء آن دسته از افرادی که به سلامت محیط زیست کمک می کنند، خواهید بود. به عبارت دیگر برای رسیدن به این مدرک، شما می بایست معیار ها و اصولی را رعایت کنید و آن ها را در عمل اجرا نمایید. برخی از این اصول مربوط به حفظ محیط زیست بوده و پس از گذراندن مراحل مختلف، شما از تاثیرات منفی و آسیب زایی که ممکن بود به محیط زیست برسد، پیشگیری کرده اید. این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد؛ زیرا در حال حاضر تولید کنندگان بسیاری با تولید مواد آلاینده و گاز های گلخانه ای و وارد نمودن آن ها به محیط اطراف، به سلامت محیط زیست آسیب می زنند و تنها به سودآوری خود می اندیشند.

اگر شما هم می خواهید جزو این دسته از افراد نباشید، بهتر است برای دریافت گواهینامه ایزو اقدام نمایید و در کنار دریافت سود بیشتر، به حفظ محیط زیست برای نسل آینده کمک نمایید. علاوه بر اینکه این مدرک موجب حفظ و نگهداری محیط زیست می شود، به سلامت مردم جامعه نیز کمک خواهد کرد. اگر شما هم کسب و کاری دارید، با این روش می توانید این پیام را به مردم برسانید که سلامت آن ها و محیط زیست برای شما اهمیت دارد و نمی توانید بی تفاوت از این مسئله عبور نمایید.

تاثیرات گواهینامه ایزو بر تجارت

یکی از تاثیرات بی نظیری که دریافت گواهینامه ایزو بر تجارت و کسب و کار های مختلف دارد، این است که موجب جذب مشتریان و اعتماد آن ها می شود. همانطور که می دانید یکی از دلایل موفقیت کسب و کار های مختلف، جلب اعتماد مشتریان است. با دریافت این مدرک، شما به این هدف رسیده اید. زیرا مشتریان به این نتیجه می رسند که سلامت جامعه و محیط پیرامون برای شما اهمیت دارد و بابت این مسئله ارزش قائل هستید. همچنین با خود فکر می کنند که محصولات تولید شده با نام تجاری شما، قطعا تفاوت هایی با سایر محصولات مشابه دارد.

گواهینامه ایزو

زیرا گواهینامه ایزو لازمه ی رعایت یک سری اصول و استاندارد های مخصوصی است که در سراسر دنیا اعتبار خواهد داشت. چنین اعتبار جهانی مسلما ارزش و اعتبار شما را در نزد مشتریان بالا تر برده و بیش از پیش آن ها را سمت نام تجاری شما جذب می کند. شاید برای شما جالب باشد که طبق آمار بیش از ۸۰ درصد مشتریان به این مدرک اعتماد می کنند و آن را سندی برای کیفیت و مرغوبیت بیشتر کالا یا خدمات می دانند. در واقع آن ها می دانند که برندی که تمام مراحل را طی کرده و به گواهینامه ایزو دست پیدا کرده است، تفاوت چشمگیری با سایر نام های تجاری دارد.

یکی دیگر از مزایای دریافت گواهینامه ایزو، این است که موجب بهره مندی شرکت از کارمندان بسیار متعهد، مسئولیت پذیر و کاردان می شود. برای دستیابی به این هدف اصلا مهم نیست که شما در چه زمینه ای فعالیت می کنید و شرکت شما بزرگ است و یا کوچک؛ هنگامی که این مجوز برای شما صادر شود، می توانید اعضای گروه خود را به طور حرفه ای پرورش داده و میزان مسئولیت پذیری و تعهد آن ها را بیشتر از قبل نمایید. خوب است بدانید داشتن یک هدف جدی و مشترک، موجب جذب افرادی می شود که برای رسیدن به این هدف واحد تلاش می کنند. این موضوع موجب افزایش انگیزه و کیفیت عملکرد اعضای گروه می شود. به عبارت دیگر کارمندان همواره تلاش می کنند که پویا باشند و روز به روز خود را به استانداردهای جهانی نزدیک تر نمایند.

گواهینامه ایزو

نحوه اخذ گواهینامه ایزو معتبر

در تهران یا سایر استان ها و کلان شهرهای ایران اگر قصد دریافت ایزو دارید حتما از مراجع صدور معتبر دارید. به عنوان مثال مشاوره و اخذ ایزو در اصفهان و یا اخذ ایزو در تهران و سایر کلان شهر ها تمام باید از مراکز معتبر دارای مجوز رسمی از وزارت صمت باشد.

سامانه ایزوسیستم به آدرس رسمی www.isosystem.org آماده ارائه رسمی خدمات مشاوره و صدور گواهینامه ایزو به شرکت ها، سازمان ها و اصناف می باشد.

این سامانه تحت نظارت شرکت دانش بنیان خانه مدیران و دارای پروانه رسمی خدمات مدیریت کیفیت از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد. همچنین با تماس با تلفن های ۳۳۴۴۴۸۱۴-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۱۳-۰۲۳ و ۳۳۴۴۴۸۸۴-۰۲۳ می توانید از خدمات مشاوره رایگان کارشناسان این مجموعه استفاده کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433351