ابطال مجوز تخصیص آب به واحدهای تولیدی راکد

استاندار قزوین گفت: با توجه به شرایط استان از نظر منابع آبی و درخواست واحدهای متعدد برای تخصیص آب، مجوز اختصاص یافته به واحدهای راکد و غیرفعال در این زمینه باطل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در نشست کمیته تخصیص آب به واحدهای صنعتی و تولیدی استان قزوین، گفت: امروز مساله آب در کل کشور به عنوان یک موضوع مهم و حیاتی مورد توجه قرار دارد و استان قزوین نیز از این امر مستثنی نیست بنابراین سعی می‌کنیم تخصیص آب را طوری مدیریت و برنامه‌ریزی کنیم که به واحدهای بیشتری آب تخصیص یابد.
جمالی پور تاکید کرد: پرونده واحدهای تولیدی که در طول سال‌های گذشته، مجوز تخصیص آب را دریافت کرده ولی در طول سه سال گذشته هیچ فعالیتی نکرده اند در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود و مجوز آنها ابطال می‌شود.
استاندار قزوین گفت: همچنین سهمیه تخصیصی آب آنها به واحدهایی که امکان لازم برای فعالیت بهتری دارند، داده می‌شود چون ما نباید منابع استان را بی‌مصرف یا در جهتی که مصلحت نیست، مصرف کنیم.
این مقام مسئول گفت: همچنین با برنامه ریزی صورت گرفته در کمیته تخصصی آب استان، آب مورد نیاز برای فعالیت ۱۱واحد صنعتی تامین خواهد شد تا گام‌های بلندی برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی در استان برداشته شود.
او با اشاره به اهداف تشکیل کمیته تخصصی آب استان، افزود: این کمیته با توجه به اهمیت موضوع آب در کشور به ویژه در استان قزوین تشکیل شده است تا با دقت و اهتمام بیشتری برای تخصیص آب به واحدهای صنعتی و تولیدی تصمیم‌گیری شود.
جمالی پور تصریح کرد: تخصیص منابع آبی به واحدهای صنعتی و تولیدی به درخواست دستگاه‌های متولی همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گرفته است به این ترتیب که سازمان‌های متولی درخواست‌های خود را برای شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین ارسال می‌کنند و پس از بررسی برای تخصیص آب مورد نیاز به واحدهای متقاضی اقدام می‌شود.

استاندار قزوین با بیان اینکه در این کمیته براساس اولویت‌بندی برای تخصیص‌ آب مورد نیاز به واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام می‌شود، ادامه داد: آب مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی با توجه به سهمیه‌هایی که وزارت نیرو برای هر استان در نظر می‌گیرد تخصیص داده می‌شود بنابراین محدودیت‌هایی در این امر وجود دارد که شاید نتوانیم تمام نیازهای صنایع را تامین کنیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه در راه‌اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی باید سند آمایش استان مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: در همین راستا واحدهای صنعتی که در استان قزوین راه اندازی شده و امکانات دریافت می‌کنند حتما باید براساس سند آمایش استان باشد تا در آینده هم استان و هم صنایع دچار مشکل نشوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =