رئیس مجلس خبرگان گفت: بدون دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، حرکت‌های اسلامی مردم کشورهای اسلامی را تأیید می‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، آیت‌الله محمدرضا مهدوی در نخستین جلسه هیات رئیسه مجلس خبرگان در دوره جدید، با بیان اینکه نهضت، حرکت و مبارزه، ارزان تمام نمی شود، افزود: اگر مردم خیال کنند که با یک حرکت جزئی به نتیجه می رسند و بعد ساکت بنشینند، اشتباه کرده‌اند و این‏طور نیست؛ نکته مهم در این حرکت های اسلامی آن است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بنا دارند این حرکت‌ها را با دخالت و تبلیغات سوء‌ مصادره کنند.

 گزیده سخنان وی را به نقل از فارس بخوانید:

*‌ اسلام برای مردم آزادی و عزت خواسته است و مردم این کشورها هم همان فرهنگ اسلامی را که با آن بزرگ شده‌اند، از دولت هایشان می خواهند. در این نهضت و حرکت، خارجی‌ها به‌خصوص امریکایی ها می خواهند آن را قومی، مذهبی و گروهی نشان دهند و به یک معنا این حرکت را مصادره و واقعیت آن را مشوه کنند.

* ایران اسلامی هرگز در امور کشورهای دیگر دخالت نمی‌کند و از زمان امام(ره) هم بنا بر دخالت نبوده است، اما از نظر فرهنگی و معنوی همیشه پشتیبان نهضت ها بوده‌ایم. در مورد نهضت‌های مردمی اخیر در منطقه هم بدون دخالت در امور داخلی دیگر کشورها، حرکت های اسلامی مردم کشورهای اسلامی را تأیید می‌کنیم.

* دولت‌ها باید به خواسته های طبیعی و اسلامی مردم توجه کنند.

* کسانی که در این کشورها، این نهضت ها را برپا کرده‎اند چون نهضتشان مردمی - اسلامی است باید بدانند در یک حرکت مردمی، مذهبی و دینی، بالاخره پیروزند.

*گاهی می‌گویند این حرکت ها، حرکت های قومی و شیعی و سنی است و گاهی هم در تشکیل دولت‌های جدید دخالت می کنند تا ساختار آنها را طوری درست کنند که ادامه همان راه و خواسته های آمریکایی ها باشد.

* برادران مسلمان ما در این کشورها حرکتی را آغاز و‌ جهاد کرده و شهید داده‌اند بنابراین باید آگاه باشند که آمریکا از گوشه‌ای وارد نشود و حرکتشان را مصادره نکند. برادران مسلمان ما باید توجه داشته باشند که به بعضی وعده‌ها و حرکت‌های کشورهای غربی به ویژه آمریکا توجه نکنند و فریب آنها را نخورند.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143358

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =