وقتی پدر علی کفاشیان در جبهه به عراقی‌ها چای و غذای صلواتی داد!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال به مناسبت هفته دفاع مقدس خاطره جالبی از جبهه رفتن پدرش تعریف کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی کفاشیان  خاطره جالبی از پدرش در جبهه تعریف می کند. او می گوید: «پدرم یک کارگر ساده بود. بعد که بازنشسته شد سا 56، گفت چکار کنم، بیکارم. بعد جنگ شروع شد. به او یک کافه صلواتی در شلمچه دادند. 7، 8 سال آنجا بود. یک بار گفت داشتم پذیرایی می کردم افسری با دو گروهبان آمد. چایی خوردند و بعد گفتند حاج آقا افرادی که می آیند، شناسایی می کنید؟ پدرم گفته بود نه بابا. یک چای و غذا می دهیم نوش جان‌شان. من چی را شناسایی کنم؟ گفتند ما چند افسر و سرباز عراقی را گرفتیم که انگار شما از آنها پذیرایی می کردید. اعتراف کرده اند پیش شما می آمدند غذای و چای می خوردند!» 
او درباره جبهه رفتن خودش هم می گوید: «دوره کوتاهی رفتم. یک فراخوان حضرت امام (ره) دادند. قرار بود یک عملیات بزرگ باشد که انجام نشد. من را در گروه جهادی گذاشتند. بعد فهمیدند من رئیس فدراسیون دو و میدانی هستم. گفتند شما برای بچه ها مسابقه بگذارید. رفتیم جزیره فاو که مسابقه بگذاریم. تپانچه استارت را که زدیم چند هواپیمای عراقی آمدند و دیوار صوتی را شکستند. بچه ها ترسیدند . فرار کردند و سرعت شان بیشتر شد و زودتر به خط پایان رسیدند.» 

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    7 0
    ایشان در بیست و چهار، پنج سالگی چطور رئیس فدراسیون دو و میدانی شد که ما در 31 سالگی و با مدرک فوق لیسانس، کارگر دون پایه یک اداره هستیم؟
  • ناشناس IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    5 0
    گیرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر ترا چه حاصل