فرمانده پشتیبانی نیروی دریایی ارتش: رزمایش ذوالفقار ۹۹ قدرت تهاجمی نیروی دریایی ارتش را به رخ دشمنان کشید

فرمانده پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان از آمادگی نیروی دریایی ارتش در برابر هر نوع تهاجمی و خوکفایی آن در حوزه‌های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از کرمان : امیر دریادار علیرضا محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در جنگ تحمیلی و دوران هشت ساله دفاع مقدس همه مردم ایران همانند یک ید واحد تحت رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب در جبهه‌ها حاضر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از این نیروها، نیروهای ارتش جمهوری اسلامی و یکی از یگان‌های فعال نیروی دریای بود یادآور شد: در ۲۳ شهریور ماه و قبل از آغاز جنگ نیروی دریایی پای کار آمد و با تشکیل یک یگان ویژه از تکاوران زبده به خرمشهر اعزام شدند.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی مستقر در سیرجان ادامه داد: یکی از نخستین یگان‌های رسمی و سازماندهی شده‌ای که در کنار مردم خرمشهر، بسیج مردمی، سپاه و ارتش قرار گرفت نیروی دریایی بود که توانستند نقش ماندگاری را در تقویم دفاع مقدس مردم ایران داشته باشند.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی بعد از دفاع از خرمشهر نیز در چند جبهه وارد عمل شد افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در همان ابتدای جنگ، نیروی دریایی عراق را در مرزهای خودش حبس کرده و توانستند تا پایان جنگ جریان حیاتی اقتصادی را برقرار کنند.

امیر محمدی با اشاره به اینکه دوران دفاع مقدس ما سرشار از رشادت‌ها و دلاوری‌ها اقشار مختلف ملت ایران بوده است گفت: ابتکار، خلاقیت خوکفایی و خودمحوری مسئله‌ای بود که در دوران دفاع مقدس و بعد از آن رقم خورد و کمتر به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی یک نیروی تجهیزات محور و بسیار پیچیده است ادامه داد: یک شناور دریایی همانند یک شهر شناور بوده و طبیعتاً به نیروی‌های متخصص نیازمند است.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان با اشاره به اینکه در ظاهر نیروی دریایی یکی از نیروهایی بود که بیشترین آسیب را از خروج مستشاران آمریکایی از ایران در اوایل انقلاب دید افزود: کمتر کسی تصور می‌کرد به همت جوانان این سرزمین نیروی دریایی دوباره احیای شده و اصل سازندگی، قطعه سازی و خودکفایی در نیروی دریایی در همان دوران دفاع مقدس رقم خورد و به تدریج به رشد و شکوفایی رسید.

وی با بیان اینکه بعد از دوران دفاع مقدس این نهضت ادامه پیدا کرده و دوران تکمیلی خود را طی کرد گفت: امروز به جرات می‌توان گفت با پیوند صنعت و دانش بومی و تلاش جوانان ما در نیروی دریایی، دانشگاه و صنعت دفاعی امروز هر آنچه را که نیاز داریم را می‌توانیم خودمان بسازیم و تجهیزات خود را به روز کنیم.

امیر محمدی با اشاره به اینکه امروز در عرصه دریا و نه تنها در عرصه‌های داخلی که در ماموریت‌های دور دست در اقیانوس‌ها نیروی دریایی جمهوری اسلامی بعد از دفاع قدس حضور فعالی داشته تصریح کرد: این حضور فعال مستلزم پشتیبانی فنی، تجهیزاتی و نیروی انسانی بسیار بالایی است که خوشبختانه شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ۹۹ که در منطقه وسیعی برگزار شد افزود: برگزاری این رزمایش نشان داد از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از آمادگی بالایی در برابر هر نوع تهاجمی برخوردار است.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش مستقر در سیرجان با بیان اینکه این اقتدار و قدرت ارتش جمهوری اسلامی بازدارندگی ایجاد کرده است گفت: خدا را شاکریم تا به دست مردم و جوانان این سرزمین و تحت رهبری رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در هفته دفاع مقدس یک خودکفایی مقدس را در حوزه نیروی دریایی داشته باشیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =