عدم تثبیت مالکیت مهمترین دغدغه صنعتگران

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: عدم تثبیت مالکیت صنعتگران یکی از مشکلاتی است که در راستای افزایش جهش تولید خلل وارد کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در نشستِ مشترک «بررسی و واکاوی موانع اجرای کامل ماده۹ حدنگاری در اراضیِ در خطر تخریب و گسترش مناطق جدید حاشیه نشین» و «ترویج و افزایش ثبت رسمی معاملات املاک» ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: حدنگاری یا کاداستر نقشه‌برداری ثبتی است که ارزش حقوقی داشته و می توان براساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد. کاداستر منبع اصلی داده ها در اختلافات و دعاوی میان مالکان زمین است.
قدرتی در خصوص یکی از مشکلات پیش روی تحقق شعار جهش تولید گفت: عدم تثبیت مالکیت صنعتگران یکی از مشکلاتی است که در راستای افزایش جهش تولید خلل وارد کرده است. 
او با بیان اینکه جهش تولید گام برداشتن به سمت استقلال اقتصادی است عنوان کرد: باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا سرعت جهش تولید در استان بیش از پیش، روندی رو به رشد به خود بگیرد در حالی که امروز به سبب برخی از مشکلات موجود، بسیاری از افراد حاضر به سرمایه گذاری نیستند.
قدرتی با اشاره به اینکه باید از این پس برای صدور هر سندی از اوقاف استعلام شود افزود: حدود ۵۰درصد پرونده‌ها در محاکم قضائی مربوط به اراضی و اسناد است و اعتبار عظیمی از بیت المال صرف رسیدگی به این پرونده‌ها می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: با توجه به تحقیق به عمل آمده توسط سازمان بازرسی استان و اطلاعاتی که اینجانب دارم برخی از موانع اجرای کامل ماده۹ حدنگاری شامل تخصیص اعتبارات لازم، کمبود امکانات، عدم هماهنگی دستگاه های اجرایی، عدم توجه لازم مسئولان اجرایی به موضوع، عدم همکاری زارعین، عدم وجود الگو واحد در تهیه نقشه، ضعف سیستم سامانه شمیم است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =