ایسنا:مقامات بورکینافاسو اعلام کردند که همزمان با اینکه محافظان نظامی در کاخ ریاست جمهوری این کشور خواستار حق مسکن شدند، صدای شلیک گلوله در این مکان شنیده شد.

یک مقام رسمی بورکینافاسو که خواست نامش فاش نشود، گفت که "بلیس کامپائوره" رئیس جمهوری، در زمان این حادثه در کاخ ریاست جمهوری حضور نداشت.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، هنوز آمار رسمی در مورد تلفات احتمالی این حادثه گزارش نشده است.

به گفته یک منبع، تیراندازی‌ها از سوی یگان نظامی محافظان کاخ ریاست جمهوری انجام شد.

همچنین تقریبا دو ساعت پس از شنیده شدن شلیک گلوله در کاخ ریاست جمهوری، صدای شلیک گلوله در اطراف ساختمان رادیو دولتی در پایتخت این کشور شنیده شد.

کارکنان این رادیو اعلام کردند که کسی در این حادثه آسیب ندید.

کامپائوره که 23 سال پیش طی یک کودتای خونین به قدرت رسید، بار دیگر در انتخابات ماه نوامبر به پیروزی رسید که مخالفان آن را رد کردند.

اخیرا نیز در کشور بورکینافاسو ناآرامی‌هایی گزارش شده است. در هشتم آوریل مردم این کشور در اعتراض‌ به افزایش بهای مواد غذایی در خیابان‌ها تظاهرات کردند.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع نظامی گزارش داد که کامپائوره صبح امروز "واگادوگو"، پایتخت این کشور را ترک کرد.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه گزارش داد که دامنه شورش در بورکینافاسو که در دو مقر ارتش آغاز شده بود، به سه کمپ نظامی از جمله یکی از بزرگترین اردوگاه‌های نظامی در پایتخت سرایت کرده است و سربازان چندین مغازه را غارت کرده‌اند.

این ناآرامی‌ها ابتدا در میان محافظان در مقر ریاست‌جمهوری صورت گرفت و سپس به مقرهای محافظان در چند کیلومتری این محل و نیز خیابان‌های اطراف گسترش یافت.16148

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143571

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =