آیت‌الله جوادی آملی گفت: نتیجه ایران منهای اسلام چیزی جز ذلت نیست. وقتی دین از جامعه گرفته شد، مثل تفاله گلی است که گلاب از آن استخراج شده است.

به گزارش ایسنا، این استاد حوزه در دیدار با اعضای فراکسیون دانشگاهیان مجلس اظهار کرد: نتیجه ایران منهای اسلام در جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم و کودتای ننگین 28 مرداد مشخص شد اما وقتی که سخن از دین مطرح شد، با اینکه افراد زیادی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی شهید شدند اما شعار رسمی مردم مرگ بر شاه بود.

این استاد حوزه گفت: یک میلیون از 70 میلیون جمعیت کشور، دینشان را از روی تحقیق کسب کرده‌اند اما بقیه دینشان را از علما و نماز جماعت و مرجعیت و مساجد و حسینیه‌ها دارند. اگر خدای نکرده اینها نباشند، باز هم کودتاها و ذلت‌ها به وجود می‌آید.

. این مفسر قرآن، اسلامی شدن دانشگاه را مورد تاکید قرار داد و افزود: اسلامی شدن دانشگاه به این نیست که در این مراکز نمازخانه احداث شود و دخترها و پسرها از همدیگر جدا باشند و در کتاب‌های درسی که چاپ می‌شود، آرم جمهوری اسلامی و عکس امام و رهبری درج شود.

وی ادامه داد: البته این موارد لازم است اما این دانش است که در دانشگاه حرف اول را می‌زند؛ بنابراین باید برای اسلامی شدن دانشگاه، ابتدا باید دانش را اسلامی کنیم. معنای اسلامی شدن دانشگاه هم این است که ما چیزی به نام طبیعت نداریم و هر چه داریم خلقت است.

این استاد حوزه تاکید کرد: ما باید این باور عالمانه و محققانه را داشته باشیم که طبیعت چیزی جز خرافه و فسون و فسانه نیست.

این مرجع تقلید با بیان اینکه «نباید با باورهای مردم بازی شود»، اظهار کرد: اگر خدای نکرده با باورهای مردم بازی کردیم، هر کسی که بازیگرتر شده است، برنده می‌شود.

/111118

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =