۰ نفر
۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
نقش گرافیک مدرن در تابلوسازی

مطمئنا برای شما هم پیش آمده است که وقتی از کنار مغازه ها عبور می کنید به طور ناخوداگاه مجذوب تعدادی از مغازه ها می شوید. طبیعتا طراحی جذاب و گرافیک مدرن تابلو اون مغازه شمارو مجذوب خودش کرده.

نور خیره کننده بعضی تابلوها در شب زیبایی خاصی به خیابان های شهر می دهد (مانند تابلو چلنیوم) و هر تابلو با هارمونی رنگ هایش و متریالی که به کار برده است می خواهد پیامی به شما بدهد .

 در این تابلوها گرافیک مدرن عامل اصلی این جذابیت شده است. چیزی که درسال های گذشته از اهمیت چندانی برخوردار نبود، زیرا در کسب و کارها  تبلیغات و فضای رقابت پررنگ نبود. اما در طی سال های اخیر تاثیر تبلیغات در رونق کسب و کارها ثابت شده که گرافیک مدرن در تابلو سازی  اهمیت  به سزایی داشته است . به طور مثال با ورود تابلو چلنیوم به بازار صنعت گرافیک مدرن زمان زیادی نگذشته است که موفقیت بسیاری در جذب مخاطب داشته است. تابلو چلنیوم از انواع جذاب تابلو های مغازه به شمار می رود که در حال حاضر طرفداران بسیار زیادی هم به دلیل چشم نوازی اش پیدا کرده است. تابلو های مغازه که نصب می شوند به قصد تبلیغات و معرفی کسب و کار به مشتریان است. تابلو رویال آمادگی خود را برای عرضه این تابلو ها به شما اعلام می دارد.

گرافیست های حرفه ای به خوبی می دانند که قرار دادن فاکتورهای مختلف بر روی تابلو تاثیر بسیاری در جذب مشتری خواهد داشت. فاکتورهای مختلفی در گرافیک و طراحی تابلو وجود دارد که سه مورد از انها نام برده شده است:

  • متریال تابلو
  • نوع حروف برجسته
  • گرافیک

تاثیر فاکتورها در گرافیک تابلو :

هنگامی که از گرافیک مدرن در انواع تابلو مغازه در صنعت تابلو سازی صحبت می کنیم ، درهای تازه ای به روی ما باز می شود. پیشرفت هایی که در گرافیک مدرن حاصل شده است، باعث شده که انواع تابلو مغازه بوجود بیاید که هرکدام از آن ها جلوه خاصی به مغازه ها می دهند. این مورد باعث شده است که گرافیست ها و طراحانی که در این عرصه فعالیت می کنند از انواع المان ها و طرح های ویژه استفاده کنند. استفاده از متن ها  و پیام هایی که با شعارهای کلیشه ای  هستند می تواند نقشی بسیار پر رنگ در نمایش و انتقال پیام ها به مخاطبان و مشتریان بالقوه داشته باشد. به طور کلی اگر بخواهیم به اهمیت گرافیک مدرن در تابلو سازی پی ببریم به این نتیجه خواهیم رسید که سه فاکتور مهم در گرافیک انواع تابلو مغازه ها نقشی موثر خواهند داشت که در ادامه هر کدام از آن ها را با یکدیگر بررسی می کنیم :

تصاویر

تصاویر و اشکالی که برای منتقل کردن بهتر پیام و جذابیت تابلو  به مخاطب مورد استفاده قرار می گیرد. این تصاویر باید بر اساس هارمونی رنگ های اصولی و مطالعاتی که در زمینه رنگ شناسی انجام شده انتخاب شوند. معمولا گرافیست های ماهر هارمونی رنگ ها را می دانند و به خوبی ترکیب آن ها در کنار هم را می شناسند. گرافیک مدرن این قابلیت را در اختیار شما قرار می دهد تا انتخابی هدفمند و صحیح داشته باشید و به این ترتیب تابلو های زیبایی طراحی کنید تا به بهترین نحو با مخاطب ارتباط بر قرار نماید.

المان ها 

دومین فاکتور نشانه ها همان المان هایی هستند که نشان دهنده پیام ما هستند و مخاطب با دیدن ان بر روی تابلو به سرعت پیام مورد نظر را دریافت می نماید. تاثیر گذاری المان ها به دلایل مختلفی صورت می گیرد. به طور مثال بهتر است پیام های ویژه ظاهری ساده و شفاف داشته باشند تا ذهن مخاطب به سرعت پیام را متوجه شود.

پیام 

و در اخر سومین فاکتوری که در خصوص گرافیک مدرن در تابلو سازی بسیار حائز اهمیت است عنصر پیام است. پیام می تواند  به طور ناخوداگاه در ذهن ببیننده اثر گذار باشد. شکل پیام می تواند نوشته ،شعر و متن باشد. پیام باید مختصر و پر معنی و به دور از حاشیه باشد. شما باید بتوانید در یک سطر یا یک جمله فعالیت خود و پیام اصلی را به مخاطبان توضیح دهید. هر چه پیام کوتاه تر باشد مخاطب فرصت بیشتری برای خواندن آن پیدا می کند.

تابلو مغازه‌ی شما در حقیقت نشان دهنده‌ی نوع محصولات شما در زمینه های مختلف است،‌ پس برای هرچه بهتر نشان دادن کیفیت محصولات خود باید کوشا باشید تا کسب و کار موفقی داشته باشید. این تابلوها برای تجارت‌های گوناگون و مختلف وجود دارد تا همیشه یکی از جنبه‌های تبلیغاتی برای هر کسب و کاری فعال و پایدار باقی بماند. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از تابلو ها و مشورت درباره طرح تابلوی خودتان با کارشناسان تابلو رویال هم در تماس باشید. 

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435971