"پنبه‌زنی" در آسیا

استقلال و پاختاکور از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 21:15 به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

مازیار فیروزی: استقلال مقابل پاختاکور.از روی که اتفاقات عجیب و غریب در گروه استقلال افتاد،الوحده انصراف داد و الهلالی ها کرونایی شدند خیلی ها لقب خوش شانش را به استقلالی ها دادند،به خصوص در فضای مجازی و کل کل هواداران تیم رقیب یعنی پرسپولیس!
یک سوال؟اگر این شرایط را یک تیم غیرایرانی داشت آیا آنها خوش شانش نبودند؟اصلا چه چیزی بهتر از این؟همین که یک تیم از ایران راهی این مرحله شده و می تواند پرچم را بالا ببرد باید به آن خوشبین بود.

فکرش را بکنید اگر الاهلی وضعیت استقلال را داشت.اصلا گفتیم الاهلی.آهای هوادارنماها؛آیا استقلال شانسی این غول عربستانی را شکست داد؟بریزد دور این کل کل ها در فضای مجازی را.همیشه در فوتبال ایران یادمان داده اند که وقتی تیمی به مسابقات بین المللی می رود نماینده کشور است.دیگر آنجا رنگ آبی و قرمز مطرح نیست و آنها لباس مقدس ایران را می پوشند و بس.

حالا استقلال با آنچه که عده ای قلیل می گویند"خوش شانسی"به یک هشتم نهایی رسیده و نماینده ایران مقابل پاختاکور است.تیم چغر و بد بدن که ممکن است برای استقلال دردسرساز شود.البته آمار چیز دیگری می گوید.در آسیا استقلال برای یازدهمین بار است که به مصاف یک تیم ازبکستانی می رود.در ۱۰ دیدار قبلی آبی ها پنج برد، سه تساوی و ۲ شکست را به دست آورده اند که آمار نسبتا خوبی است.شاگردان نامجو مطلق تا به حال مقابل تیم‌های نسف‌قارشی، نفتچی، پاختاکور و لوکوموتیو بازی کرده اند و حالا قرار است برای سومین بار به مصاف پاختاکور بروند.تیمی که به زبان ازبکی پَخته‌کار به معنی پنبه‌کار تلفظ می شود.استقلال در سال ۲۰۱۱ با پاختاکور در یک گروه قرار داشت.آن سال استقلال بازی رفت را در ورزشگاه آزادی با نتیجه چهار بر ۲ برد. هوار ملامحمد، فرهاد مجیدی، سید مهدی سید صالحی و آرش برهانی گلزنان نماینده ایران بودند. در دیدار برگشت اما تیم ازبکی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و جبران مافات کرد. تک گل استقلال توسط آرش برهانی زده شد. حالا قرار است بعد از ۹ سال و پنج ماه و هفت روز بار دیگر این ۲ تیم به مصاف هم بروند. به عبارتی دیگر پس از ۳۴۴۸ روز شاهد جدال این ۲ تیم خواهیم بود. جالب است که آخرین شکست استقلال مقابل نمایندگان ازبکستانی در همان بازی رقم خورد.

آبی‌پوشان بعد از این بازی چهار دیدار را در برابر تیم‌های ازبکستانی انجام دادند که ۲ برد و ۲ مساوی به دست آمد. از آخرین جدال آبی‌پوشان مقابل یک تیم ازبکستانی سه فصل می‌گذرد. استقلال در دور گروهی سال ۲۰۱۷ به مصاف لوکوموتیو رفت. یک بار با نتیجه ۲ بر صفر برد به دست آمد و بازی برگشت نتیجه یک بر یک خاتمه پیدا کرد.باید دید در یازدهمین جدال استقلال و ازبکستانی‌ها در لیگ قهرمانان آسیا(جام باشگاه‌های آسیا) چه نتیجه‌ای به دست خواهد آمد و آیا استقلال که خیلی ها می گفتند از آسیا حذف می شد می تواند همچنان بتازد و خلاف این ادعا را ثابت کند؟

256 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    8 13
    واقعیت اینه که استقلال خوش شانسترین تیم ایرانه.
  • امیر IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    10 9
    موقعی که پرسپولیس با 13 تا بازیکن که چنتاشون حتی تولیگ هم یک بازی کامل نکرده بودن رسید به فینال طرفدارایه همین تیمایی که شما سنگشو به سینه میزنی می رفتن تو پیج کاشیما داشتن رکورد کامنت رو میزدن و می گفتن فلسفه رقابت باشگاهی همینه مثلا کی دیده که طرفدارایه لیورپول از منچستر تو اروپا حمایت کنه.واسه یه پرواز چارتر رفتن پشت سر کی روش که آه و فغان از ظلم.در حالی که کاشیما زودتر از پرسپولیس رسید تهران.همینا پرچم ژاپن رو تو کل ورزشگاه های کشور به احتزاز در آوردن حالا توقع چی داری ما حمایت کنیم.نه داداش من یکی که دوست دارم استقلال همین امروز حذف بشه و برگرده.
    • مجید IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      4 0
      گل گفتی داداش اسدقلالیا برا پرسپولیس همیشه سنگ تموم گزاشتن ازبس پرچم ژاپن میاوردن ورزشگاه و خیلی جالبه تیمیو مسخره میکردن که یازده بازیکن نداشت برا فینال که خودشون هنوز فینالو ندیدن.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    15 6
    کیسه جکومتی