دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا

با فرا رسیدن فصل پاییز فصل آلرژی ها و زمستان فصل سرما و افزایش انواع آلاینده ها در هوای شهرهای بزرگ و پدید آمدن وارونگی دمایی، حساسیت هایی مانند خارش چشم، تنگی نفس، سوزش و آبریزش بینی، سرماخوردگی و آنفولانزا آغاز می گردد و شیوع کرونا مجددا اوج می گیرد.

همچنین طبق جدیدترین تحقیقات، آلودگی هوا با سخت‌کردن دیواره سرخ رگ‌ها سبب افزایش فشار خون می شود که در سالمندان و افرادی که دارای فشار خون بالا هستند می تواند تپش قلب و سکته‌های قلبی و مغزی را سبب شود. علاوه بر موارد ذکر شده ویروس کرونا که یک بیماری تنفسی می باشد نیز بر سراسر جهان سایه افکنده و به بزرگترین دغدغه ی انسان در این روزها تبدیل شده است که طبق پیش بینی ها در فصل پاییز و زمستان شدت می گیرد. یکی از راه های مقابله با این آلرژن ها و ویروس ها و می توان گفت بهترین راه حل، استفاده از دستگاه تصفیه هوا در منازل و ادارات می باشد.

دستگاه تصفیه هوا ، با از بین بردن ذرات آلاینده مانند گرد و غبار، گرده، موی حیوانات خانگی، کپک ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، ویروس ها، بوهای نامطبوع و بوی سیگار، می تواند هوایی پاک، سالم و عاری از هر نوع آلاینده را در محیط اطراف شما ایجاد کند. با توجه به شیوع بیماری کرونا و اهمیت آن در این روزها، در این مقاله به تاثیر استفاده از دستگاه تصفیه هوا و روش های فیلتراسیون هوا برای مقابله با کرونا ویروس پرداخته ایم.

استفاده از هر نوع دستگاه تصفیه هوا برای مقابله با کرونا ویروس مناسب نیست. امکانات یک دستگاه تصفیه هوا که برای مقابله با ویروس کرونا مناسب می باشد عبارت است از : سیستم فیلتراسیون هپا، لامپ uv ، سیستم یونیزاسیون و سیستم پلاسما که همه انواع دستگاه های تصفیه هوا این امکانات را با هم ندارند.

دستگاه تصویه هوا


 

فیلتر هپا برای مقابله با کرونا

در سیستم فیلتراسیون هپا با توجه به گرید هپا یا اولپای مورد استفاده در فیلتر، ذرات با ابعاد بزرگتر از 0.1 میکرون اجازه عبور ندارند. در حالیکه سایز ویروس کرونا از 0.06 تا 0.14 میکرون است و به طور متوسط سایز 0.125 برای ویروس کرونا مطرح است که عمده ویروس موجود در هوا در منافذ فیلتر هپا گرفتار می‌شوند.
گرید فیلترهای هپا از  14H  تا 10 H و گرید فیلترهای اولپا از 17u تا 15u.
به‌طور مقایسه‌ای نفوذ پذیری ذرات در فیلتر هپا ۵۵ برابر فیلترهای اولپا است.
فیلتر هپا و اولپا برای از بین بردن ویروس آنفولانزا A زیر گروه‏H1N1  با ابعاد 1.2 تا 0.08 میکرون نیز مناسب است.

لامپ uv برای از بین بردن کرونا ویروس


لامپ uv یا همان فرابنفش Ultraviolet که برای تولید آن از لامپ سیاه یا لامپ بخار جیوه استفاده می شود. برای از بین بردن ویروس، باکتری، قارچ، میکروب و سایر آلاینده ها و همچنین برای ضدعفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی، لوازم صنعتی و ... استفاده می شود.
 

سیستم یونیزاسیون دستگاه تصفیه هوا برای از بین بردن کرونا

این سیستم برای افرادی که از آلرژی، آسم و یا بیماری‌های ریوی رنج می‌برند بسیار مناسب است. عملکرد آن به گونه‌ای است که یون های منفی به وسیله الکتریسیته با ولتاژ بالا تولید شده و ذرات موجود در هوا قابلیت جذب پیدا می‌کنند و آلودگی ها را به خود جذب می کنند. در نتیجه سنگین شده برای کف و دیواره ها می نشینند بعضی دستگاه های تصفیه هوا قابلیت تولید یون مثبت را در کنار یون منفی دارند که سبب جذب تمامی آلاینده ها اعم از منفی و مثبت می شوند.
یونیزه سازی هوا سبب نشاط، شادابی، کاهش بی خوابی، خستگی و بهبود میگرن نیز می شود.


تصفیه هوا به روش پلاسما برای نابودی کرونا

سیستم یون پلاسما کلاستر که همان سیستم پیشرفته یونیزاسیون است به گونه‌ای که با انتشار یونهای مثبت و منفی آلودگی‌ها را جذب می‌کند و از بین می‌برد. به سیستم پلاسما کلاستر اصطلاحاً NPI گفته می‌شود. در فضایی مانند جنگل که احساس طراوت می کنید تعداد یون های مثبت و منفی یکسان و بالا هستند اما در محیط های شهری و صنعتی میزان یون ها به شدت کاهش می‌یابد و تناسب آن ها به هم می‌خورد.
 

میزان هوادهی دستگاه تصفیه هوا

استاندارد انتخاب دستگاه تصفیه هوا برای یک محیط به اینگونه است که فن دستگاه باید قدرت هوادهی به میزان ۴ تا ۵ برابر حجم هوای محیط را در ساعت داشته باشد. برای مثال یک دستگاه تصفیه کننده هوا که دارای ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت هوادهی است برای فضای با متراژ تا 40 و ارتفاع سقف نرمال 2.5 متر مناسب است. به نرخ تولید هوای پاک به ازای حجم محیط CDAR گفته می‌شود در واقع عدد CDAR نباید کمتر از ۳ یا ۴ باشد.

در پایان می توانید برای مشاهده اطلاعات فنی و تخصصی ، انواع فیلتر ها و روش های فیلتراسیون در دستگاه های تصفیه هوا در معتبر ترین برندها و انتخاب و خرید بهترین دستگاه تصفیه هوا متناسب با نیاز خود به سایت بامین تهویه مراجعه فرمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436504