شاهین نصیری نیا: بعضی‌ها با داس به جان وزنه‌برداری افتاده بودند

نصیری‌نیا می‌گوید:«آن روز به خنده می گفتم؛من خودم دارم می روم، چرا دارید هولم می دهید؟»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛شاهین نصیری نیا که اینم روزها در آمریکا مشغول مربیگری وزنه برداری است، خواستیم تا ما را با خودش 14 سال به عقب ببرد تا در حال و هوای همان روزهایی قرار بگیریم که تست دوپینگ 9 وزنه بردار مثبت شد. شاهین که خودش یکی از نفرات اردونشین بود ابتدا آهی کشید و بعد با خنده ای تلخ سخن را آغاز کرد:

آن روزها این جمله افتاده بود سر زبانم که «من خودم دارم می روم، چرا دارید هولم می دهید؟» واقعیت این است که من بعد از سال 2004 دیگر تصمیم نداشتم به تیم ملی برگردم و فقط گفتم دو – سه فصل در لیگ وزنه بزنم. در یکی از همان مسابقات لیگ بود که 210 کیلو وزنه زدم. اتفاقا ایوانف هم در سالن بود و بلافاصله پس از مسابقه به من گفت؛ «شاهین آماده باش برای حضور در اردوی تیم ملی!» من گفتم مستر ایوانف از ما دیگر گذشته اما او معتقد بود تو هنوز هم یکی از بهتر ین وزنه برداران دسته 94 کیلوگرم هستی و اگر خوب تمرین کنی می توانی در المپیک 2008 وزنه بزنی. اینطور شد که من دوباره به اردوی تیم ملی برگشتم و آن اتفاق تلخ افتاد.

از شاهین درباره چرایی ماجرا پرسیدیم و اینکه چه اتفاقی باعث شد تیم ایوانف با 9 دوپینگی مواجه شد؟ شاهین مثل همیشه با صداقت جواب داد: من فکر می کنم یک عده که دنبال برکناری علی مرادی بودند، با داس افتاده بودند سر وزنه برداری تا ریشه این ورزش را بزنند. آن تیم یک تیم پاک بود که روی یک اشتباه و به دنبال یکسری مسائل از بین رفت. در واقع برخی اختلافات داخلی باعث شد ما له شویم. به همین خاطر هم فکر می کنم ایوانف مردانگی کرد که مسئولیت آن اتفاق را به گردن گرفت. او به اندازه آن چیزی که گفته شد مقصر نبود.

شاهین با این جمله حرف هایش را تمام کرد: هنوز هم با گذشت این همه سال وقتی به آن روزها فکر می کنم دلم برای نفرات آینده داری مثل محسن داودی، علی دهقانیان، رسول تقیان، رضا تیموری، امید ناییج و سجاد بهروزی می سوزد. من همان زمان هم برای خودم ناراحت نشدم چون سال آخر دورانورزشی ام بود، اما مسیر زندگی یک عده، بدون آنکه خودشان تقصیری داشته باشند، عوض شد.

251251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =