۱۳ هزار مددجوی کمیته امداد استان یزد سالمند هستند

مدیرکل کمیته امداد استان یزد گفت: بیش از ۱۳ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمد شجاعان با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مددجویان تحت حمایت سالمندند، گفت: هفته تکریم منزلت سالمندان از پنجم لغایت دهم مهرماه با شعار "اکرام منزلت سالمندان" باهدف ترویج و احیاء ارزش‌های اسلامی در راستای تجلیل و تکریم سالمندان با برنامه‌های متنوع اجرا می‌شود.
وی افزود: بیش از ۱۳ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان یزد سالمند هستند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به محورهای اصلی تکریم سالمندان، گفت: تکریم سالمندان و تقویت جایگاه آنان، ارتقاء فرهنگ عمومی حمایت ویژه از سالمندان، تبیین توانمندی‌ها و اثرگذاری سالمندان در اجتماع و خانواده، تقویت بستر تعاملات و ارتباطات درون و برون‌سازمانی خدمات تخصصی به سالمندان و ارتقاء سطح عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس در آنان ازجمله محورهای اصلی تکریم سالمندان است.
وی بابیان اینکه این نهاد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آن‌ها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.
شجاعان در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: توزیع بسته سلامت بین سالمندان، بازدید از آسایشگاه سالمندان و مددجویان بستری و دلجویی از آنان با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، بازدید از خانواده‌های دارای سالمند ازجمله برنامه‌های این نهاد در این هفته است.
وی افزود: پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند تحت حمایت است.
مدیرکل کمیته امداد استان یزد در ادامه به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و تصریح کرد: تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی ازجمله نیازهای ضروری سالمندان تحت حمایت است و نیکوکاران می‌توانند با همکاری کمیته امداد در تأمین این نیازها به سالمندان کمک کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =