واعظی: دولت به صلاحیت و توانمندی رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد دارد

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که گزینه بسیار توانمند و کارنامه‌داری از سوی رییس‌ جمهوری به مجلس معرفی شده است، تاکید کرد: هم رییس جمهوری و هم مجموعه دولت به صلاحیت و توانمندی علیرضا رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد کامل دارند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی «علیرضا رزم‌حسینی» را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد.

رزم حسینی در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است. او از فرماندهان لشکر ثارالله در هشت سال دفاع مقدس و نیز قائم مقام شهید والا مقام حاج قاسم سلیمانی در مقطعی از دفاع مقدس بوده و یکی از افتخاراتش ایثارگری و دریافت نشان فتح است.

 رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد و نیز عضو هیات مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.

دولت به صلاحیت و توانمندی رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد دارد

بر همین اساس، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به گستره وسیع ماموریت‌ها و شرح وظایف از نقاط بسیار کلیدی دستگاه اجرایی است.این وزارتخانه علاوه بر حوزه صنعت و معدن نقش بسیار مهمی در مدیریت بازار دارد.

 رییس دفتر ریییس جمهوری افزود: تنظیم بازار جزو نیازهای اساسی این روزهای کشور است و از همین رو تعیین تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت برای دولت و شخص رییس‌ جمهوری فوق العاده حائز اهمیت و برای کشور بسیار ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه جمع‌بندی‌ها برای انتخاب وزیر پیشنهادی به نتیجه رسیده و گزینه بسیار توانمند و کارنامه‌داری از سوی رییس‌ جمهوری به مجلس معرفی شده است هم رییس جمهوری و هم مجموعه دولت به صلاحیت و توانمندی علیرضا رزم‌حسینی ایمان و اعتقاد کامل دارند.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: امیدواریم ایشان با کوله‌باری از تجربه و کارنامه قابل قبولی که در عرصه‌های مختلف خدمتگزاری از جمله در سمت استانداری دو استان مهم کرمان و خراسان رضوی دارند، با اعتماد نمایندگان ملت، راهی وزارت صنعت، معدن و تجارت شوند و این وزارتخانه با تمرکز و ظرفیت کامل در مسیر حل مشکلات مردم فعال شود.

رییس‌جمهوری روز سه شنبه در نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی علیرضا رزم‌حسینی را به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت معرفی کرد. رزم‌حسینی در دولت تدبیر و امید استاندار استان‌های خراسان رضوی و کرمان بوده است.

 رزم‌حسینی سابقه مدیریت چند شرکت بزرگ، عضویت در هیات مدیره چند واحد تولیدی و فعالیت‌های بازرگانی را در کارنامه خود دارد و نیز عضو هیات مدیره چند واحد معدنی نیز بوده است و با امور صنعت، معدن و تجارت آشنایی کامل دارد.

رزم‌حسینی توان ایجاد اجماع در حوزه صنعت، معدن و تجارت را دارد

علی ربیعی، با اشاره به معرفی «علیرضا رزم حسینی» برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت، وی را از نیروهای شناخته شده دوران دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی کشور، اداره وزارت صنعت، معدن و تجارت به مدیریتی نیاز دارد که بتواند ذی‌نفعان مختلف از جمله صنعتگران، کارآفرینان، بازرگانان و ستاد وزارتخانه را سامان دهد.

بنابر گزارش ایرنا، دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری به ویژگی‌ها و سوابق رزم‌حسینی در دوران استانداری‌های کرمان و خراسان رضوی اشاره کرد و افزود: رزم حسینی می‌تواند میان ذینفعان متعدد در حوزه صنعت ، معدن و تجارت اجماع ایجاد کند.

ربیعی با بیان اینکه «رزم حسینی» تجربه و شناخت کافی در بخش صنعت و معدن دارد، افزود: او جامعه صنعتی و کارآفرینی کشور را به خوبی می‌شناسد و می‌تواند با بهره‌گیری از نیروهای توانمند و باتجربه وزارت صمت تعامل مناسبی برای پیشبرد اهداف این وزارتخانه برقرار کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در شرایط کنونی ،‌جامعه و بازار نیاز به ثبات دارد و وزیر پیشنهادی صمت به دلیل تجربه بالا، نگاه کلان و استراتزیک به مسائل، این توانایی را دارد که آرامش را بر حوزه بازرگانی نیز حکفرما کند.

ربیعی بررسی، نقد برنامه‌ها و موافقت و یا مخالفت با وزیر پیشنهادی را از حقوق مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: با توجه به فشار تحریم و شیوع کرونا، کشور در شرایط خاص است که امیدواریم مجلس با توجه به این شرایط خطیر، وزیر پیشنهادی صمت را مورد حمایت قرار دهد.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =