کتابخانه عمومی «شهید نیک‌دهقان» لشکرآباد افتتاح شد

همزمان با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی شهید نیک‌دهقان روستای لشکرآباد شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز :  در این مراسم، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک فرارسیدن چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، یاد و خاطره شهدا را گرامیداشت و بیان کرد: همه ما مدیون خون شهدا و ایثار خانواده‌های معظم ایشان هستیم که بی هیچ چشم‌داشتی و از سر اخلاص، با رشادت و دلاوری از کیان میهن اسلامی دفاع کرده و اسلام عزیز را از گزند دشمنان مصون داشتند تا ما امروز بتوانیم با امنیت و آسایش به اموراتمان بپردازیم.

«علی حدادی» در ادامه با اشاره به این کلام رهبری که فرمودند: «ملّت عزیز ایران باید همّتشان این باشد که قوی بشوند» اظهار داشت: باید با همه توان برای اقتدار و عزت ایران اسلامی تلاش کنیم. جوانان سرمایه‌های عظیم این نظام‌اند که باید با آگاهی، نشاط و توان انقلابی در عرصه‌های مختلف کشور با روحیه جهادی همچون جوانان دوران دفاع مقدس برای شکست نقشه‌های شوم دشمنان وارد میدان عمل  شوند.

حدادی در ادامه تصریح کرد: به گفته سردار رشید و سید شهدای جهان اسلام، «ما ملت امام حسین(ع) هستیم» و باید با الگوگیری از سیره زندگانی امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان مسیر عزتمندی را برای کشور در پیش بگیریم همانگونه که حاج قاسم سلیمانی چه در دوران زندگی و چه با شهادت خویش بیداری و ندای «هیات من الذله» را در سراسر جهان فریاد زد.

نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس تاکید کرد: آگاهی عنصر اساسی در هر جنبش و فعالیتی است و باید جوانان و نوجوانان ما با بصیرت، مطالعه و اندیشه پای در عرصه میدان جنگ با دشمن بگذارند تا بتوانند حملات آن‌ها را دفع و موجب سعادت کشور شوند. کتابخانه‌های عمومی سنگر آگاهی و دانایی هستند و هر رزمنده‌ای که بدان وارد شود خود را به سلاح دانش مسلح کرده و می‌تواند نیروی اثرگذاری در اجتماع گردد.
وی در خاتمه سخنان خود با بیان خاطره‌ای از دوران جوانی افزود: بنده خود از اعضای ثابت کتابخانه در روستای احمدآباد بودم و همواره با دوستانم از این فضا برای مطالعه و برگزاری دورهمی و حلقه‌های فکری و عقیدتی بهره‌ می‌بردیم. از همینرو فضاهای کتابخانه‌ای را در بهبود و تعالی هر منطقه سازنده و اثرگذار می‌دانم.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این مراسم با تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان داشت: امسال، اولین سالی است که بدون حضور حاج قاسم عزیزمان، هفته دفاع مقدس را گرامی‌ می‌داریم. همه وامدار فداکاری و ایثار خانواده معظم شهدا هستیم و حضور ارزشمند خانواده شهدای این روستا در این جمع باعث افتخار و دلگرمی است.

«هادی آشتیانی» گفت: امروز در مراسمی حضور داریم که اتفاق آن مرهون زحمات مسئولین دلسوز و دغدغه‌مندی است که با درک درست جایگاه کتاب و کتابخوانی در اعتلای فرهنگ عمومی، تلاش دارند تا اهالی مناطق مختلف به ویژه مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته را نیز از این موهبت برخوردار سازند.

آشتیانی ادامه داد: افتتاح این کتابخانه، هدیه‌ای است برای اهالی روستای لشکرآباد که مسیر پیشرفت و بالندگی را پیشرو دارند و بی‌تردید در آینده برکات بهره‌مندی از این فضا و ارزش این کار پسندیده بیش از پیش برایشان آشکارتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: همواره در تعدادی از بازدیدهایی که از کتابخانه‌ها داشتیم، شاهد بوده‌ام که برخی از مسئولین و مقامات، اذعان داشته‌اند که موفقیت امروز خود را مرهون حضور در فضای کتابخانه، مطالعه و کتابخوانی در کتابخانه بوده‌اند و اکنون خاطراتی بسیار زیبا و دلنشین از ایام عضویت خود در کتابخانه‌ها دارند که البته باید کتابخانه‌ها نیز اینچنین باشند و جوانان و نوجوانان عزیزمان با حضور در این فضاها، با کسب دانش و مطالعه کتاب‌های مفید و ارزشمند بیاموزند و مسیر درست زندگی را بیابند. 

آشتیانی در ادامه با بیان اینکه تاکید رهبری همواره بر تامین منابع مفید و ایجاد علاقه‌مندی به کتاب در بین جوانان بوده است، بیان داشت: وجود فضاهای کتابخانه‌ای یکی از گام‌های اصلی برای تحقق این امر است که با تعامل سازنده مسئولین بی‌تردید می توان اتفاقات بسیار خوبی را برای رسیدن به این امر عملیاتی کرد.

بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش چهارباغ نیز در این مراسم ضمن تبریک چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس، از فداکاری خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران یاد کرد و اظهار داشت: جایگاه کنونی ایران عزیزمان را مرهون رزمندگانی هستیم که با غیرت و تعصب ایستادند و جنگیدند و با جان فشانی اجازه ندادند وجبی از خاکمان به دست دشمن بیفتد.
وی ادامه داد: روستای لشکرآباد بخش چهارباغ با جمعیتی بالغ بر ۱۲ هزار نفر امروز شاهد افتتاح اولین کتابخانه عمومی است که مزین به نام یکی از شهدای هشت سال دفاع مقدس هم هست. شهید نیک‌دهقان که همچون سایر شهدای کشور با عزت و سربلندی جان خود را فدای اعتلای ایران اسلامی نمود.

بخشدار در ادامه از هیئت امنای مسجد روستا، شورای اسلامی، دهیار، بسیج سازندگی و اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بابت تلاش جهت افتتاح این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: وجود کتابخانه در این روستای پرجمعیت که اکنون در آستانه شهری شدن است یک ضرورت بود که خوشبختانه محقق شد و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی را در این روستا از این امکان برخوردار کرد. 

کتابخانه عمومی شهید نیک‌دهقان روستای لشکرآباد بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ اولین کتابخانه عمومی در این روستای پرجمعیت است که ساختمان آن با متراژ بالغ بر ۲۲۵ مترمربع توسط هیأت امنای مسجد جامع روستای لشکرآباد به صورت حق انتفاع در اختیار اداره کل کتابخانه‌ها قرار گرفته است. این فضا با همکاری بسیج سازندگی استان، دهیاری و شورای اسلامی روستا تکمیل، تجهیز و افتتاح شد.

این مراسم  با حضور علی حدادی، نماینده مردم نظرآباد، ساوجبلاغ و طالقان در مجلس شورای اسلامی؛ «هادی آشتیانی»، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ سرهنگ «علی اصل زعیم»، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ؛ «قادر محمدی»، امام جمعه چهارباغ؛ «صادق زارعی‌نژاد»، بخشدار چهارباغ؛ «احمدعلی هراتی«، عضو انجمن خیّرین و مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان؛ رنجبر، دهیار روستای لشکرآباد؛ خانواده معظم شهدای روستای لشکرآباد و معاونین، روسای ادارات ستادی و شهرستانی، کارشناسان ستادی و جمعی از کتابداران برگزار شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =