تقویت بخش کشاورزی با اجرای سیاست سازگاری با کم آبی

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: اجرای سیاست‌های سازگاری با کم آبی در دشت قزوین به حفظ و تقویت بخش کشاورزی در این دشت کمک می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین: فاطمه خمسه، رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: دشت قزوین از یک پتانسیل بالا برای تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است و به واسطه آن باید قزوین را یک استان زرخیر دانست.
خمسه با اشاره به این نکته که مهم ترین برنامه  برای حفاظت از اراضی دشت قزوین و بهره وری مناسب از آن اجرای الگوی کشت است  افزود: در همین راستا تلاش داریم تا ضمن سرعت بخشیدن به طرح های آبیاری نوین در اراضی این محدوده، با استفاده از فناوری های نوین و تغییر ارقام زیر کشت، ضمن  افزایش بهره وری در منابع آب و خاک و بدون گسترش سطح زیر کشت، تولید محصولات را  حفظ و  افزایش دهیم.
او گفت: اجرای سیاست های سازگاری با کم آبی در بخش کشاورزی گامی برای حفظ قابلیت های کشاروزی در این دشت حاصلخیز است.
رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد: در همین راستا در یک برنامه کلی با مشارکت سازمان جهادکشاورزی و همراهی سازمان برنامه و بودجه و شرکت آب منطقه ای برنامه ای تحت عنوان "تاک" را در دستور کار داریم که با سیاست یکپارچه سازی اراضی و اجرای الگوی کشت تلاش داریم تا بهره وری در دشت قزوین را به حداکثر رسانده و این دشت را از تهدیدات موجود نجات دهد.
او افزود: استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را تشکیل می دهد و حدود چهار تا پنج درصد محصولات کشاورزی کشور را تولید می کند که این مساله بیانگر ظرفیت های بالای کشاورزی در این استان است.
به گفته خمسه با سرمایه گذاری های خوب انجام شده در این استان طی سال های اخیر چه در حوزه زیرساخت و چه در بخش تولید آینده خوبی را برای کشاورزی قزوین  در بخش دام و طیور، زراعت و حوزه باغبانی و ... متصور هستم.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین تاکید کرد: این استان می تواند در آینده نه چندان دور به یکی از قطب های کشاورزی مدرن و پیشرفته  کشور تبدیل شود و نقش ملی بیشتری را در این حوزه پیدا کند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1436970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =