وانگ‌یی:چین مخالف این بازی شیطانی است

ایرنا نوشت: وزیر خارجه چین با اشاره به اینکه قدرت های سلطه جو نمی توانند به دنبال تامین امنیت خود با تضعیف امنیت کشورهای دیگر باشند تاکید کرد پکن به طور کلی با روش شیطانی بازی مجموع صفر مخالف است.

«وانگ یی» روز سه شنبه در آیین گشایش مجمع لان تینگ که با محوریت «نظم بین المللی و مدیریت جهان در دوران پساکرونا» در پکن برگزار شد افزود: چالش های پیش روی صلح باید از طریق یک دیدگاه امنیتی جدید مشترک، جامع، پایدار و با همکاری حل شود و کسری پیش روی توسعه باید از طریق ایده آل توسعه جدید توام با نوآوری، هماهنگی، سرسبزی، گشودگی و به اشتراک گذاری برطرف شود.

 

او با بیان اینکه در حفظ صلح و توسعه، قدرت های بزرگ مسئولیت های خاصی بر عهده دارند تاکید کرد: چین به عنوان اولین کشور امضا کننده منشور سازمان ملل متحد، از توسعه و صلح جهان بهره مند شده و همواره برای حفظ توسعه و صلح جهان تلاش های بی وقفه داشته است.

وزیر خارجه چین ادامه داد: چین یک شرکت کننده مهم در برنامه توسعه پایدار ۲۰۳۰ ملل متحد استو  طی ۳۰ سال گذشته، چین بیش از ۴۰ هزار صلحبان اعزام کرده است پکن همچنین فعالانه در حل و فصل و میانجی گری درباره مسایل بین المللی مشارکت داشته و در مقابله با چالش های جهانی مانند تغییرات اقلیمی نقش رهبری ایفا کرده است.

وانگ یی خاطر نشان کرد: در دور اخیر نشست مجمع عمومی سازمان ملل شی جین پینگ رئیس جمهوری خلق چین سخنرانی مهمی ایراد و به صراحت و با صدایی بلند بار دیگر اعلام کرد چین قاطعانه سازمان ملل را مورد حمایت قرار می دهد، از چند جانبه گرایی دفاع می کند و به اتفاق سایر کشورها به ایجاد جامعه ای با سرنوشت مشترک ادامه می دهد.

وی افزود: رییس جمهوری چین همچنین مجموعه ای از پیشنهادات مهم و اقدامات خاص چین را در زمینه پاسخگویی به چالش های جهانی و یاری به توسعه مشترک جهان اعلام کرد سخنرانی رئیس جمهوری کشور از مفهوم گسترده و عظیم برخوردار است و این سخنرانی مسئولیت و دیدگاه رهبر قدرت بزرگ را نشان می دهد و هماهنگ با منافع مشترک همه کشورهای جهان است و کاملا مطابق با روند زمانه و جهت پیشرفت تاریخی است.

مجمع لان تینگ با محوریت "نظم بین المللی و مدیریت جهان در دوران پساکرونا" با همکاری مشترک انجمن دیپلماسی عمومی چین و مرکز بین المللی نظامی گانگاوی برگزار شد.

«یاسوو فوکودا»  نخست وزیر سابق ژاپن و «بان کی مون» دبیرکل اسبق سازمان ملل از دیگر سخنرانان مجازی این نشست بودند همچنین نزدیک به ۱۰۰ نفر از کارشناسان و محققان چینی و خارجی در این نشست شرکت داشتند.

در این نشست موضوعاتی مانند حکومت جهانی و چند جانبه گرایی، بهبود اقتصادی و همکاری بین المللی و توسعه پایدار و فقرزدایی مورد بحث قرار گرفت.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =