مدیرکل تعزیرات تهران: مشاوران املاک مسکن را گران کردند

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت:یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن را مشاورین املاک دانستیم و اسناد خود را هم به قوه قضاییه ارائه دادیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی، محمدعلی اسفنانی با اشاره به کشف انبار ۲۵ تنی احتکار روغن مایع، اظهار کرد: این روغن‌ها در منطقه کشف شده توزیع شد.

وی افزود: مرجع رسیدگی کننده تعزیرات مکلف است علاوه بر مجازات قانونی، به الزام توزیع کالا به قیمت مصوب دستور دهد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران گفت: اخیراً شرکتی را که ارز دریافتی را برای واردات کالا دریافت ولی محصولی را توزیع نکرده است، محکوم و مکلف کردیم ۲۸ میلیون و ۸۴۳ هزار یورو به بانک عامل پرداخت کند و کارت بازرگانی این شرکت به مدت ۶ ماه تعلیق شد.

اسفنانی همچنین از حکم تعطیلی دو مؤسسه پزشکی غیر مجاز –پوست و مو- خبر داد و افزود: گاه مؤسسه‌ای غیر مجاز در حوزه پزشکی فعالیت می‌کند و چون جواز فعالیت از سوی وزارت بهداشت ندارند، حکم تعطیلی آنها داده می‌شود.

وی ادامه داد: گاه موسسه‌ها نه تنها مجوز ندارند، بلکه از افراد غیر متخصص و فاقد صلاحیت استفاده می‌کنند و یا افراد مدارک لازم علمی را ندارند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران همچنین در خصوص افزایش مداوم قیمت مرغ اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تخم مرغ تولیدی باید وارد بازار می‌شد و بر اساس رصدِ تعزیرات، در بازار روزهای تهران با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

اسفنانی با بیان اینکه گزارش نوسان قیمت تخم مرغ هنوز واصل نشده است، افزود: متأسفانه تفاوت قیمتِ نهاده‌های دامی و دان مرغ به وجود آمده، التهاب ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک ما اعزام و در خصوص قیمت مرغ هم بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی شهر تهران همچنین در رابطه با گمانه‌زنی افزایش قیمت لبنیات گفت: بنده بعید می‌دانم و به احتمال زیاد این مطلب خبرسازی و کذب است.

وی با اشاره به افزایش قیمت مسکن و پرداختن فضای مجازی به التهاب بازار گفت: اخیراً مرکز پژوهش‌های قوه قضائیه به این حوزه ورود کرده و ما نیز یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت مسکن را، مشاورین املاک دانستیم و اسناد خود را هم به قوه قضائیه ارائه دادیم.

اسفنانی ادامه داد: اخیراً برای لبنیات درخواست افزایش قیمت کردند که موافقت نشد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین اقداماتی در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که به اسم حراج، گران‌فروشی می‌کنند انجام دادیم.

47231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1437866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =