«سفینه زندگی» اثری از هرمان هسه است که دکتر محمد بقایی ماکان آن را ترجمه کرده و همراه با دو کتاب «نقد روانشناسی غرب» و «میراث اقبال» در بیست و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب عرضه می‌کند.

 

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «سفینه زندگی» شرح بخشی از زندگی هرمان هسه در عنفوان جوانی تا میانسالی است. در این کتاب رویدادها و مسائلی که با توجه به دو جنگ جهانی بزرگ بر هسه گذشته، شرح داده شده است. هرمان هسه با تذکر این اندرز خیام که به رغم همه این ناگواری‌ها جهان چندان نمی‏ارزد که آدمی اوقات خویش را به تلخ کامی بگذراند، کتاب را ترجمه کرده و به پایان رسانده است.

بنا بر این گزارش، کتاب «نقد روانشناسی غرب» نوشته «نذیر قیصر» اقبال‌شناس پاکستانی که از سوی انتشارات یاد آوران منتشر شده اثر دیگری از بقایی ماکان است که در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود. «میراث اقبال» دیگر اثر این نویسنده است که به گفته وی احتمالا به نمایشگاه کتاب نمی‌رسد و در حال حاضر مراحل چاپ را طی می کند. این کتاب را انتشارات حوزه هنری استان تهران منتشر می کند.

وی در این باره به خبرآنلاین گفت: «این اثر را محقق شناخته شده ای به زبان انگلیسی برای افرادی که می خواهند علامه اقبال را در یک نگاه کلی بشناسند؛ نوشته است و در این اثر نویسنده با توجه به نگاه صحیحی که درباره اقبال داشته همه اندیشه های محوری وی را مورد بحث و بررسی قرار داده است.»

بقایی ماکان افزود: «از بین کتابهایی که درباره شناخت و فهم اقبال نوشته شده است این اثر از ویژگی های برجسته تری نسبت به دیگران برخوردار است و خواننده با مطالعه آن، اطلاعات سودمند و موجزی درباره اقبال به دست می آورد.»

به گفته وی، متن این اثر دارای پیچیدگی هایی است و آن هم به دلیل آن است که نویسنده وارد مسایل فلسفی، ادبی، سیاسی، اجتماعی حتی هنری می شود البته با توضحیاتی که در حواشی اثر ذکر کرده‌ام؛ خواندن بخش های سنگین کتاب برای خواننده آسانتر می شود.

191/60

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =