۰ نفر
۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
۵ روش تشخیص میکروفون تقلبی

این روزها که به دلیل شیوع بیماری کرونا خریدهای ما بیشتر به صورت آنلاین صورت می گیرد، اعتماد به فروشگاه ها کمی دشوارتر به نظر می رسد! البته تشخیص کالای تقلبی از اصل آن، یکی از معضلات مصرف کنندگان در زمان خرید بوده و هست. متاسفانه با افزایش نرخ ارز و در نتیجه ی آن افزایش قیمت کالاهای خارجی، کالاهای چینی و بی کیفیت بسیاری وارد بازار شده اند و تعداد آن ها روز به روز در حال افزایش است به طوری که دیگر قابل کنترل نیستند.

این نوع کالاها از نظر ظاهر هیچ تفاوتی با کالای اصلی ندارند ولی از نظر کیفیت و قیمت بسیار متفاوتند. تنها راه مقابله با آن ها دانستن روش های تشخیص کالای تقلبی است!

نمی توان انکار کرد که اپراتورهای استودیو، یوتیوب، بلاگرها، برودکسترهای زنده و پادکسترها همگی به میکروفون های حرفه ای نیاز دارند. در میکروفون های موجود در ایران، اولین انتخاب برای بسیاری میکروفون های RØDE است.

در حال حاضر Rode  پرفروش ترین برند میکروفون حرفه ای در بازار است. با این حال، با افزایش محبوبیت این میکروفون ها، جنس تقلبی آن ها نیز افزایش یافته است که "ظاهراً" همان چیز را با قیمت پایین تر ارائه می دهند. تشخیص برخی از این کالاهای تقلبی بسیار دشوار است  و اگر مراقب نباشید، ممکن است شما نیز گرفتار دام متقلبان شوید.

در اینجا چند نکته برای کمک به مشتریان RØDE برای تشخیص محصولات اصلی و تقلبی آورده ایم.

علامت تجاری Rycote

علامت تجاری Rycote به وضوح متمایز است، در آرم Rycote از یک مدل چاپ خاص با طرح های سفید استفاده شده است که کپی کردن آن دشوار است. اما پس زمینه ی آرم جعلی Rycote فقط یک رنگ سیاه ساده است. با این حال، همه محصولات RØDE با بادگیر Rycote همراه نیستند، بنابراین شاید هیچ آرم Rycote ای برای مقایسه وجود نداشته باشد.

یک عکس تار

چیزی که ممکن است به شما در شناسایی محصول جعلی کمک کند کیفیت عکس جعبه ی محصول است. اگر یک عکس تار و بی کیفیت مشاهده می کنید به این دلیل است که آنها عکس اصلی را اسکن می کنند و از آن تکثیر می کنند. با این حال، اگر آنلاین خرید می کنید، امکان بررسی این مورد وجود ندارد بنابراین در خرید خود مراقب باشید.

بارکد RØDE با یک برچسب چینی جایگزین شده است

اگر بعد از بررسی کیفیت چاپ تصویر هنوز از تقلبی بودن محصول مطمئن نیستید، باید به قسمت پایین جعبه نگاه کنید. اگر یک برچسب به زبان چینی به جای بارکد RØDE دیدید، نشان از تقلبی بودن کالا دارد. با این حال، برخی از کالاهای جعلی نیز دارای برچسب بارکد هستند که مانند نسخه ی اصلی به نظر می رسند، بنابراین این راه تضمین شده نیست و به همین دلیل باید همچنان احتیاط کنید.

روکش نهایی

محصولات RØDE، با کیفیت بسیار بالایی روکش شده اند. مثلا VideoMicro با یک روکش سرامیکی پوشیده شده است و یک سطح صاف، مات و با دوام تر را ارائه می دهد. در حالی که کالاهای تقلبی از یک رنگ پایه استفاده می کنند، که معمولاً زمخت تر و نا منظم تر هستند. همچنین آرم RØDE نیز باید از نظر کیفیت بررسی شود.

بادگیر

حال بیایید نگاهی به مثالی از یک محصول محبوب بیندازیم :  RØDE VideoMic Go . طرفداران RØDE این مدل را به خوبی می شناسند و اگر توجه داشته باشید می بینید که یک آرم RØDE روی بادگیر آن حک شده است. بر روی محصول واقعی این آرم صاف، واضح و آشکار است. چاپ این آرم روی محصولات جعلی معمولاً کیفیت بسیار پایینی دارد.

محصولات RØDE را فقط از نمایندگی های مجاز خریداری کنید

علیرغم همه ی  موارد بالا، بهترین راه برای اطمینان از اینکه شما یک محصول اصل RØDE خریداری می کنید و نه جعلی، خرید از نمایندگی های مجاز است. بخش خدمات پس از فروش ما هر روز شاهد افرادیست که کالاهای تقلبی را برای تعمیر ارسال می کنند زیرا آنها ارزان ساخته شده اند و خیلی زود خراب می شوند. این افراد بسیار ناراحت می شوند وقتی می فهمند که پول زیادی برای کالای جعلی درجه دو پرداخت کرده اند و کالایشان به هیچ وجه شامل ضمانت نمی شود! قاعدتا هم قرار است پول بیشتری را برای تعویض آن خرج کنند. با توجه به زیاد شدن محصولات تقلبی RØDE در بازار(بخشی از آن ها از فروشگاه های "ظاهرا " معتبر)، واقعاً ارزش این را دارد که مطمئن شوید از یکی از فروشندگان مجاز خرید می کنید. به این ترتیب محصول واقعی استرالیایی را با ضمانت و عملکرد واقعی دریافت خواهید کرد. برای دیدن لیست فروشندگان مجاز در سایت rode به قسمت wheretobuy رفته، کشور ایران را انتخاب کنید و همه ی نمایندگی ها را مشاهده نمایید.

حتی اگر از نمایندگی مجاز خرید می کنید، به محض دریافت میکروفون خود به صفحه رجیستری RØDE بروید و شماره سریال محصول را وارد کنید واگر RØDE شماره سریال را قبول نکند، کالا جعلی است و برای بازگرداندن میکروفن، بلافاصله با فروشنده تماس بگیرید. و یا آسان تر از آن در همان لحظه با ما تماس بگیرید و شماره سریال را برای ما بخوانید.  

شما می توانید محصولات اصل را در فروشگاه اینترنتی یریآل همراه با گارانتی بین المللی با خیالی آسوده تهیه نمایید. راه ارتباطی ما با شما تلفن ۰۲۱۸۸۵۴۱۵۶۰ و یا ایمیل info@yerial.com

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438128