رییس دانشگاه علوم پزشکی:تعطیلی ۱۵ کانون چهارمحال و بختیاری مورد تاکید است

ایرنا نوشت: رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: تعطیلی ۱۵ کانون در این استان به‌ منظور کنترل ویروس کرونا ضروری است.

مجید شیرانی در ستاد استانی مدیریت مقابله با بیماری کووید ۱۹ چهارمحال و بختیاری که با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تاکید کرد: فروشگاه‌ها و تعاونی فرش، پلاسکوفروشی، بازارهای روز و پاساژهای مرکز چهارمحال و بختیاری، کارگزاری‌های بیمه تامین اجتماعی، مرکز شماره‌گذاری اتومبیل، آموزش دوره‌های پیش از سربازی، نمایشگاه‌ها، مدارس و مراکز آموزش حضوری، باشگاه‌های بدن‌سازی، رستوران‌ها، محل بازی‌های رایانه‌ای و گیم‌نت‌ها، قهوه‌خانه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و برگزاری مراسم عزاداری در منزل باید حداقل چهار هفته تعطیل شود.
وی افزود: تعطیلی مراکز توریستی، تفریحی و گردشگری و استقرار ایست و بازرسی در ورودی‌های چهارمحال و بختیاری برای جلوگیری از ورود مسافران و گردشگران به استان ضرورت دارد.
شیرانی تصریح کرد: چهارمحال و بختیاری در زمان شیوع ویروس کرونا ۲۶ هفته را آرام سپری کرد اما از ۶ هفته گذشته تاکنون وارد شرایط سخت شده است.
وی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در هفته گذشته روزانه افزون‌بر ۲۰ بستری و هفته‌ای ۳۱ فوتی ناشی از شیوع ویروس کرونا داشت که اکنون در روندی کاهنده تعداد فوتی‌ها به ۲۷ نفر در هفته رسیده است.
رییس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اظهار داشت: برگزاری مراسم عروسی و ترحیم، ورود مسافران استان‌های جنوبی، حضور برخی افراد در دهه نخست محرم به زادگاهشان در چهارمحال و بختیاری، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در برخی از مراسم‌ها و مسافرت‌های درون و برون‌استانی در روزهای هفته‌های آخر مردادماه و روزهای ابتدایی شهریورماه سال‌جاری از عوامل شیوع ویروس کرونا در این استان به‌شمار می‌رود.
وی گفت: به‌ همین‌منظور بسیج آموزشی و اطلاع‌رسانی مهار گسترش کووید ۱۹ در شهرکرد با شعار "کار کن، زندگی کن با کرونا هم مقابله کن " از ۱۴ تا ۲۸ ماه‌جاری در شهرکرد اجرایی می‌شود.
شیرانی تاکید کرد: این برنامه در سایر شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری نیز گسترش می‌یابد و اجرایی خواهد شد.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز گفت: از ۱۵ شهریورماه سال‌جاری تاکنون حضور دانش‌آموزان در مدارس استان از ۶۰ به ۳۶ درصد کاهش یافت.
فرحناز قائدامینی تاکید کرد: بیشترین حضور دانش‌آموزان چهارمحال و بختیاری در مدارس مناطق محروم عشایری، فلارد و میانکوه است که بجز دریافت آموزش‌های حضوری امکان دسترسی به روش‌های آموزشی دیگر برای آنان ممکن نیست.
وی افزود: به‌همین‌منظور تعطیلی مدارس این مناطق محروم در چهارمحال و بختیاری نیاز به اندیشیدن تدابیری برای جلوگیری از بازماندن دانش‌آموزان از تحصیل دارد.
گفتنی است ، دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد در ۲ ماه گذشته ۳۳۰ مکان متخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را تعطیل و یک‌هزار و ۵۰۰ نفر را به دستگاه قضایی معرفی کرده است.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =