واحد فرآورده‌های مشتق پلاسما در البرز افتتاح شد

نماینده عالی دولت در استان البرز از آغاز بهره‌برداری از خط تولید فرآورده‌های مشتق از پلاسما و خطوط تولید بایو فسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر در استان با دستور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز: «عزیزاله شهبازی» در این مراسم که روز پنجشنبه در یک واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی بهارستان صورت گرفت، با بیان اینکه هر هفته در جلسات ستاد ملی کرونا به ریاست رییس جمهور حاضر هستیم، افزود: این جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود و دکتر روحانی در جریان امور مربوط به شیوع بیماری منحوس کرونا در استان‌ها قرار گرفته و تدابیر لازم را با هم افزایی روسای کمیته‌ها، اتخاذ می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز نیز طرح‌هایی که در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ۳ استان کشور آماده بهر برداری بودند، با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

شهبازی گفت: عملیات اجرایی ۲ طرح نیز در استان البرز آغاز شد که اعتباری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در مرحله اول برای آنها سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: راه‌اندازی پالایشگاه پلاسمای خون، آرزوی دیرینه مردم ایران اسلامی بوده که امروز مراحل اولیه این اقدام مهم آغاز شد.

استاندار اضافه کرد: در این پالایشگاه بیش از ۱۶۰ نفر مشغول به کار می‌شوند و این امکان فراهم شد که بخش بزرگی از مشتقات پلاسما که اکنون صادر می‌شود و خام فروشی می‌کنیم و با قیمت گزاف به صورت پالایش شده وارد می‌کنیم، در داخل کشور مهیا شود.

در این مراسم خطوط تولید بایو فسفات بایوران و بذور هیبرید چغندر، خیار و گوجه فرنگی در کرج نیز با دستور دکتر روحانی رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =