آموزش، بهترین راه توانمندسازی نابینایان است

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزش فنی و حرفه‌ای برای نابینایان و کم بینایان از جمله اولویت‌های مهم آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ محسن مددی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در نشست با اعضای انجمن نابینایان و کم بینایان استان با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی اظهارکرد: باید در زمینه رعایت و گسترش حقوق شهروندی از جمله حقوق افراد دارای محدودیت در جامعه به ویژه افراد کم بینا و نابینا با هدف توانمندسازی این گروه ها تلاش شود و با تامین اعتبار دوره های آموزشی مهارتی فنی و حرفه ای ویژه نابینایان و کم بینایان و شهروند الکترونیک در استان قزوین برگزار می شود.
مددی اظهار کرد: ایجاد زمینه و بستر مناسب برای زندگی مطلوب افراد نابینا و کم بینا و رفع موانع و محدودیت های موجود در مسیر رشد و توانمند سازی این قشر از عمده اهداف برگزاری این دوره ها است.
او با بیان اینکه باید با فراهم کردن زیرساخت ها و قوانین مورد نیاز، زمینه مناسبی برای نقش آفرینی بیشتر نابینایان در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی فراهم شود، افزود: برگزاری دوره‌های مهارتی و آموزش فنی و حرفه‌ای برای اقشار مختلف استان قزوین به ویژه نابینایان و کم بینایان از جمله اولویت‌های مهم آموزش فنی و حرفه ای در سال جاری است.
مددی آموزش های مهارتی را بهترین راه برای توانمند سازی افراد معلول در جامعه دانست و بیان کرد: معلولیت دلیلی بر ناتوانی فرد معلول نیست و آموزش بهترین راه توانمند سازی این قشر است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای اظهار کرد: نابینایان با کسب مهارت و با تکیه بر توانایی و همت خویش می توانند در جهت استقلال و عدم وابستگی آنان به حمایت های مالی مستقیم دولت در حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خود گام های بلندی بردارند.
مدیرکل  آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین ضمن بیان اینکه یکی از مهم‌ ترین اهداف آموزش فنی و حرفه‌ ای، توانمند سازی افراد نیازمند و آسیب ‌دیده جامعه است، خاطرنشان کرد: در سال جاری آموزش‌های مهارتی ویژه و هدفمند برای افراد ناتوان و کم توان جامعه برنامه ‌ریزی شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =