درخواست عاجزانه جانبازی که ۳۵ سال است نخوابیده از مردم ایران

جانبازی که ۳۵ است نخوابیده، در درخواستی عاجزانهِ خطاب به مردم ایران گفت: «مردم ایران حرمت خون شهدا را بدانید و از تاریخ عبرت بگیرید و به هم رحم کنید. پول زمانی ارزش دارد که در اختیار ما باشد، اما زمانی که ما در خدمت پول باشیم، بی‌ارزش می‌شود. بزرگترین نعمت عقل است، اما امروز عقل در جامعه معاف شده است.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدغضنفر موسوی، جانبازی که ۳۵ سال و ۲ ماه و ۲۷ روز است که نخوابیده، مهمان نهمین برنامه «جاذبه» بود.

او درباره زندگی خود در این شرایط گفت: «در طول ۲۴ ساعت همیشه خسته‌ام. من در هوشیاری مطلق زندگی می‌کنم. خودم، خودم را هیپنوتیزم می‌کنم تا بدنم کمی استراحت کند. پزشکی هر علمی که داشت روی من پیاده کرد، اما نتوانست من را بخواباند. من وارد خلسه می‌شوم، اما کاملا هوشیار هستم. مراحلی را طی می‌کنم که از گردن به پایین استراحت کنم. خواب یک مرگ موقت است و خداوند در این مدت شما را شارژ می‌کند تا صبح که از خواب بیدار می‌شوید، سرحال باشید؛ اما من زمانی که می‌خواهم صبح را شروع کنم، با خستگی و به زحمت صبحم را شروع می‌کنم.»

موسوی ادامه داد: «گاهی غبطه می‌خورم که من زیر آتش توپخانه دشمن می‌خوابیدم، اما امروز نمی‌توانم بخوابم. روی دو گزینه حساس هستم نه زیر بار ظلم می‌روم و نه ظلم می‌کنم. اگر کسی حرف زور بزند عصبانی می‌شوم. آن‌هایی که مرا قبل از جنگ می‌شناسند، می‌دانند که من چه روحیه‌ای دارم و امروز هم همان آدم هستم.»

این جانباز اعصاب و روان اضافه کرد: «در سال ۶۴ که عراق فاو را بمباران شیمیایی کرد، من نفس که کشیدم به دلیل تنفس گاز خردل سیستم عصبی‌ام به هم ریخت. نمی‌توانستم راه بروم به بیمارستان که رسیدم اشهدم را خواندم.»

او ماجرای جانبازی خود را این‌گونه شرح داد: «سال ۶۵ بعد از این‌که درمان‌ها به نتیجه نرسید، شوک الکتریکی به من دادند و سیستم مغز من که تا آن موقع با دارو تسکین پیدا کرده بود، بعد از شوک به هم ریخت و از حالت خواب و بیدار به هوشیاری مطلق تغییر کرد.»

غضنفر موسوی در صحبتی خطاب به مردم ایران، عاجزانه درخواست کرد: «مردم ایران حرمت خون شهدا را بدانید و از تاریخ عبرت بگیرید و به هم رحم کنید. پول زمانی ارزش دارد که در اختیار ما باشد، اما زمانی که ما در خدمت پول باشیم، بی‌ارزش می‌شود. بزرگترین نعمت عقل است، اما امروز عقل در جامعه معاف شده است.»

این جانباز در ادامه در صحبتی با مسئولان بیان کرد: «به خاطر عملکرد من و امثال من است که نسل امروز از دین گریزان شده‌اند. من اگر به خودم ظلم کنم، برای ظلم به دیگران مجوزی نمی‌خواهم. من این‌ها را خطاب به نسل خودم می‌گویم. اگر از خودم نگذرم، نمی‌توانم کاری برای جامعه بکنم.»

ویژه‌برنامه تلویزیونی «جاذبه» تولید مشترک شبکه افق و مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی است که هرشب ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1438833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    221 0
    اللهم اشف کل مریض بحق محمد و آل محمد
    • TR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      0 0
      به فارسی هم دعا کنی خداوند خواهد شنید.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      0 0
      این جمله ای که گفتین دردی از کسی دوا نمیکنه شش ماهه هر روز توی تویزیون پخش میشه هر روز هم فوتی ها مون بیشتر میشه با تلاش و همدلی کمک ش کنید مشکلش حل بشه.
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    126 3
    آفرین
  • محمد NL ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    145 2
    خداوند به همه جانبازان عزیز اجر و صبر اعطا بفرماید همچنین به خانواده آنها توان صبر بدهد.
    • GB ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
      3 0
      مقوله کسایی که با جونشون مردم و سرزمینشون رو حفظ کردن از همه چی جداست. قلبا یاد کنیم.
  • منصور ابراهیمی IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    120 5
    درود بر همه جانبازان و اسرا عزیز و رحمت خدا بر شهیدان
  • سجاد IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 0
    تعظیم به جانفشانی و غیرت جانبازان و شهدا و رزمندگان واقعی وطن.
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    2 0
    کاش مسولین را از خاب بیدار میکردین برادر بزرگوارم
  • نس،ین درویشی گیلان IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 0
    با سلام با شوهرجانیاز هفتاد درصدم سه ساله مسجد مادر شهرری میخابیم وخانه وماشین نداریم هیچ مسولی بما توجه ندارد چرا چرا
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    2 0
    به خدای محمد من هم جانبازم بیش ۶ تا ۷ ماه از سال را شب تا صبح بیدارم ، زجر بیخوابی را میشود تحمل کرد اما درد ظلم و فشارهای ناجوانمردانه دزدان و غارتگران را نه......
    • محمد IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
      0 0
      سلام به ایدی تلگرام پیام بدیادmohammadm62928
  • Sindokht IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    4 0
    پدر عزیز ان شاالله که همیشه سلامت باشین ما مدیون شماییم
  • حامد IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    1 2
    منظورشون این بوده که اقتصاد رو ول کنیم؟ یعنی چون شهید دادیم، حق نداریم وضعمون خوب باشه؟ یعنی به فقیر بودن و بدبخت بودن عادت کنیم؟
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    4 0
    واقعا برادران و خواهران جانباز مظلوم هستند خدا انشاء اله ایشان و همه بیماران رو شفا بده.
  • حمید IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    5 0
    شما دلاوران واقعی سرزمینمان ایران هستید خیلی خیلی بزرگ مرد هستید. مفاسد اقتصادی کوچک شرمنده این بزرگ مردان هستید
  • محمدرضا IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    3 0
    برای سلامت حفظ عقل حداقل 6 ساعت در روز خواب لازمه.
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    0 0
    سلام بر همه شهداوجانبازان عزیز خود بنده افتخار میکنم ولی اینکه خطاب ایشان به مردم است انتقاد دارم مگه نه اینکه مردم دره زمانی براکشورونظام سنگ تمام گذاشتند ول کدام پول که درخدمتش باشند مردم عاقلندوهوای همودارندای مسولینندکه از مردم فراموش کرده اند و نمی‌توانند کاری کنندمردم بافقروبیکا ی واگردانی وبیماری .....درگیرند.
  • سعیدی RO ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    خداوندیه عقلی به مسوولان وصبری به همسران جانبازان بدهدانشاالله تعالی واقعاجانبازان دروضعیت بسیاردشواری بسر میبرندوهیچکس هم بفکرشان نیست البته دربعضی مواقعه تصاویرودارهای نمادین دارندکه اون هم تظاهراست . جانباز۵۰درصدبه کدملی ۱۸۴۰۴۷۰۱۱۹
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    عزت وافتخارماشهداء وجانبازان هستنديكى ازيك گردن گلفت دزدى ميكند حتى خودش نميخوردوبين فقراى تقسيم ميكند ويكى ازفقراى ميدزدوميخورد هردودزدهستند ومجازات دارند
  • طاهر قرشیخ IR ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    برادر جان بازم منم جانباز هستم صحبت هایت را خواندم و بخاطر مشکل بی خوابیت و رنجی که در این مدت بر تو و امثال تو رفته خیلی خیلی ناراحت شدم ولی فقط به یک قسمت از فرمایشاتت ایراد دارم که گفتی دین گریزی جوانان بخاطر عملکرد تو و امثال توست .نه برادر من دین گریزی و به خطا و خلاف رفتن جامعه امروز ما بخاطر افراطی گری مسئولین و کاسه های داغتر از آش و شتاب بی برنامه و تند رویاهایی است که در راه اسلامیزه کردن جامعه صورت پذیرفته! همانطور که مردم ایران و جامعه ما ظرفیت پذیرش آن حجم از مدرنیته و توسعه بدون فرهنگ لازم و پشتوانه مدنی را در زمان پهلوی نداشت و از بام افتاد امروزه نیست جامعه در نقطه مقابل تحمل برگشت ...سرعت صوت و در چارچوب اسلامی شدن با این سرعت افراطی را ندارد و فضا های بوجود آمده زمینه را برای نابکاری و فساد مسئولین ایجاد کرده و مردم شاهد را نا امید و دل زده ! شما وظیفه خودت را به نحو احسن انجام داده ای و تقصیری نداری درود بر شرف و تواضعت
  • مهسا IR ۰۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    6 0
    خیلی ناراحت شدم واقعا بزرگترین نعمت خوابیدن راحت، انشالله ک همه ی مریضا شفا پیدا کنن، ایشونم شفا بگیرن همیشه تو نمازام یادشون میکنم وبراشون دعا میکنم،
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 1
    ... چرا دولت كمك نميكند با يك قانون درست حسابي هر چند وقت يكبار يكي را مي اورند تا احساسات مردم بر اگيخته شود كه چي ؟
  • ف.س IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    4 0
    خداوند سلامتی وطول عمرباعزت به شما عطا کنه وشهیدان روبا پیامبر ص محشور کنه
  • غلامرضا آیش IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    مردم همه قدرشهدا وجانبازان وحتی بسیجان را میداننداگرنمیدانستند این همه سال زیر بارگرانی له نمی شدند برادرعزیز خودم فرزند وبرادرشهیدهستم شهیدی که بعدازسالها مبارزه ۱۰فرزندصغیرکه یکیش سه روزش بود باپدری که یعنی پدربزرگم با مازندگی میکردوتنهافرزندبزرگش من بودم دارای شغل آزاد آنهم درمشهد ودارای همسروفرزندکه آرزوهایی که درقبل ازخدمت سربازی داشتم خداوند به این بنده روسیاهش دادولی درسال۶۴ همه چیزخراب شد خوب تقدیر خداونداست که ۳۶سال است میگزرد....
  • ایرانی IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    0 0
    جانباز عزیز ، تاج سر بنده ، به حرمت خون شهدا یک کلمه هم از رحم حکومت به مردم می گفتی. ...یا فقط مردم باید به هم رحم کنند ؟؟؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    جانباز گرامی شما برای مردم عزیز هستی ولی ... ما سربازان دوران جنگ را داریم چون صورت سانحه ندارن با توجه با ناراحتی اعصاب وروان هیچ کس سراغی ازشون نمی گیرد حتی قانون جامع ایثارگران گری هم به انها تعلق نگرفت چون سرباز بودن چون سران بنیاد وارتش با هم لابی کردن هیچ کاری برای این کهنه سربازان انجام نمی دهند باز عزیز دل برادر خوشحال باش اینها شما رو بعنوان جانباز پذیرفتن ،ارزوی شادی همه را دارم
  • صبا IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    2 0
    سلام به دلاوران میهن الهی که سلامت وشاد درپناه خدا باشید
  • Ali AE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    1 0
    فدایت مرد بزرگ ، یاشاسین