۰ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۸
پمپئو در شرق آسیا چه می خواهد؟

ایسنا نوشت: معاون امور شرق آسیای وزیر خارجه آمریکا گفت، سفر این وزیر طی روزهای آینده به کشورهای آسیایی نشان دهنده تعهد قدرتمند واشنگتن به همپیمانان و شرکایش در منطقه است.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد حتی با وجود مثبت اعلام شدن تست کرونای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، او سفرش به چند کشور آسیایی شامل ژاپن، کره جنوبی و مغولستان را انجام می‌دهد.

پامپئو در حال حاضر در اروپا است و قرار است فردا یکشنبه عازم توکیو شود. او به خبرنگاران همراه با خودش در سفر به کرواسی گفت، تست کرونای خودش و همسرش منفی اعلام شده است.

دیوید استیلول، معاون امور شرق آسیای پامپئو در یک کنفرانس تلفنی برای خبرنگاران درباره این سفر اظهار کرد، آمریکا تصمیم یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن برای میزبانی از پامپئو در این سفر را یک تاکید مجدد بر شراکت در حال تقویت دو کشور می‌بیند.

او گفت، نشست وزیران چهار کشور آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند مشهور به کوآد (Quad) در روز سه شنبه آینده احتمالا منجر به انتشار بیانیه مشترک نخواهد شد و با وجود اینکه این گروه ارزشهایی مشترک دارند اما دورنماهای متفاوتی دارند.

استیلول روابط آمریکا و ژاپن را "سنگ بنای صلح، امنیت و موفقیت برای منطقه هند-اقیانوسیه" توصیف کرد.

او تاکید کرد، این گروه چهار کشوری Quad که چین اخیرا آن را تلاشی برای مهار توسعه خود دانسته و محکومش کرده، متمرکز بر پیشبرد "یک دیدگاه مشترک از یک منطقه هند-اقیانوسیه آزاد، باز و فراگیر...به ویژه با شدت گرفتن تاکیک تجاوزگری و اعمال جبر در منطقه" است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =