۴۰ میلیون ایرانی گزارش اعتباری دارند

گزارش اعتباری، گزارشی است که رفتار اعتباری اشخاص، اعم از نحوه بازپرداخت اقساط تسهیلات وتعهدات، میزان چک‌های برگشتی، مبلغ باقی‌مانده تسهیلات دریافتی از بانک‌ها و سایر اطلاعاتی که نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری و رفتار اعتباری آن شخص باشد را در خود جای می‌دهد. بر اساس آیین نامه سنجش اعتبار، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظفند تا گزارش اعتباری شخص متقاضی تسهیلات را برای درج در پرونده تسهیلاتی دریافت و مورد بررسی قرار دهند.

محتوای این گزارش تاثیر بسزایی در روند اخذ تسهیلات‌ مشتریان دارد. گفتنی است تا اواخر سال ۱۳۹۷، اشخاص تنها از طریق مراجعه به بانک‌ها، قادر به دریافت گزارش اعتباری‌شان بودند اما از بهمن‌ماه همان سال، براساس قرارداد همکاری شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران و چندین شرکت فناوری اطلاعات در قالب نمایندگان شرکت، تمامی هموطنان ایرانی که از سال ۱۳۸۸ تسهیلات دریافت کرده‌اند، صاحب گزارش اعتباری بوده و می‌توانند به سهولت از طریق سایت شرکت مذکور به آدرس www.irancreditscoring.com و دیگر نمایندگان و شرکای طرف قرارداد با این شرکت، از جمله شرکت آیس (icescoring.com)، توانم (tavanam.com)، مای کردیت (mycredit.ir) و آی‌چک (icheckonline.ir) گزارش اعتباری‌شان را دریافت نمایند.

راهنمای دریافت گزارش اعتباری از سامانه اعتبارسنجی ایران: 

مرحله اول: برای دریافت گزارش اعتباری خود نخست وارد سایت شرکت مشاوره رتبه‌بندی اعتباری ایران به آدرس www.irancreditscoring.com شوید.

مرحله دوم: برای دریافت گزارش اشخاص حقیقی گزینه دریافت گزارش اعتبارسنجی را انتخاب کنید.

مرحله سوم: برای دریافت گزارش شخص حقیقی کد ملی و شماره همراه ثبت شده به‌نام خود (صاحب اصلی گزارش) و نیز برای شخص حقوقی شناسه ملی شرکت، کد ملی مدیرعامل و شماره همراه ثبت شده به نام ایشان را وارد نمایید. سپس گزینه دریافت گزارش را انتخاب کنید.

  مرحله چهارم: نوع پرداخت درگاه بانکی را انتخاب نموده، سپس گزینه تایید اطلاعات را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: از طریق درگاه بانکی، کارمزد گزارش را پرداخت کنید.

مرحله ششم: کد ارسال شده به شماره همراه خود را وارد نموده سپس گزینه تایید را انتخاب کنید.

مرحله هفتم: پس از تایید، گزارش اعتباری برای شما نمایش داده می‌شود.  

همچنین شما می‌توانید گزارش اعتباری‌تان را به صورت فایل pdf  نیز دریافت کنید.

علاقمندان می‌توانند از طریق آیدی @irancredit در اینستاگرام از دانستنی‌های مهم حوزه اعتبارسنجی آگاه شوند.  

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439174