۱ نفر
۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
وضعیت تورم کالاهای خوراکی در شهریور

در شهریورماه اغلب کالاهای خوراکی با رشد قیمت نسبت به ماه قبل همراه بود و در بین آنها افزایش قیمت کره و تخم مرغ قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز آمار ایران تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهریور اعلام کرد.

بر اساس این گزارش در گروه نان و غلات ، اقلام "برنج خارجی درجه یک" و "شیرینی خشک" با ٤,١ درصد  و "رشته آش" با ٣.٣ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در  گروه گوشت سفید و قرمز نیز، اقلام "کنسرو ماهی تن" با ٨,٥ درصد و "ماهی قزل آلا" با ٦.١ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

 در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خامه پاستوریزه" با ١٢,٨ درصد و "کره پاستوریزه (کره حیوانی) " با ١٢.٠ درصد و "تخم مرغ ماشینی" با ١١.٩ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه میوه و خشکبار، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "موز" با ٢٠,٤ درصد و "مغر گردو" با ٦.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری متوسط قیمت "هندوانه" با ٨.٨ درصد و "سیب" با ٦.١ درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

در بین سبزیجات، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "خیار " با ٢٢,٣ درصد، "بادمجان" با ٢١.٦ درصد و "عدس" با ٢٠.٣ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. هم‌چنین در ماه جاری اقلام "فلفل دلمه‌ای" با ١٢.٦ درصد و "لوبیا قرمز" با ٩.١ درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

اما در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با ٩,٤ درصد  و "سس مایونز" با ٤.٢ درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.
۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =