سی ‌و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس؛ ۱۹ آبان‌ماه آخرین مهلت ارسال اثر است

سی ‌و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس در حالی فراخوان خود را اعلام کرده که سایه بیماری کرونا بر جامعه سنگینی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین از شیراز : جشنواره‌های تئاتر استان فارس یکی از بزرگترین رویدادهای هنری است که جمع زیادی از هنرمندان و هنردوستان را به خود جذب می‌کند.سی‌ویکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس در حالی فراخوان خود را اعلام کرده که سایه بیماری کرونا بر جامعه سنگینی می‌کند.

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه و شیوع بیماری کرونا سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر فارس برای حفظ سلامت هنرمندان به صورت غیرحضوری و مجازی  برگزار می‌شود.

طبق اعلام این جشنواره و شدت شیوع کرونا در استان فارس و وضعیت قرمز شیراز اگر این ویروس تا ۲ ماه آینده رشد نزولی داشته باشد، جشنواره به صورت  حضوری برگزار می‌شود.

اولویت‌های موضوعی این جشنواره با توجه به شعار امسال  جهش تولید، استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی، آداب و رسوم و تاریخ استان فارس اعلام شده است.

مهلت ارسال آثار از دوازدهم مهرماه تا نوزدهم آبان ماه ۹۹ است همچنین اعلام نتایج مقدمانی سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر استان فارس هفته پایانی آبان  اعلام و اختتامیه آن چهارم آذرماه ۹۹ برگزار می‌شود.

براساس فراخوان جشنواره تمام گروه‌های نمایشی این استان که از مهر ۱۳۹۸ تا مهرماه ۱۳۹۹ نمایشی را اجرا کرده یا در مرحله بازبینی و آماده اجرا دارند، می‌توانند سه نسخه از فیلم اجرای خود را برای بازبینی به دبیرخانه تحویل دهند.

سی‌امین جشنواره تئاتر فجر استان فارس با توجه به شعار آن سال با محوریت آسیب‌های اجتماعی، بهره‌گیری از مفاهیم و جلوه‌های تاریخ و فرهنگ ایرانی، توجه به ارزش‌های معنوی، اخلاقی و انسانی، توجه به فرهنگ عامه و ارزش‌های بومی نقاط مختلف و نگاه کاوش‌گرانه به جامعه و نیز اندیشه‌ورزی برگزار شد.

در جشنواره سال گذشته پس از بازبینی داوران ۱۲ اثر نمایشی برای رقابت انتخاب و طی روزهای برگزاری جشنواره در مجموعه هنر شهر آفتاب، تماشاخانه استاد هودی و تماشاخانه استاد لایق شیراز اجرا شدند. 

در هر دوره از جشنواره تئاتر فارس یک یا ۲ اثر به عنوان نماینده استان فارس به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند که سال گذشته نمایش «ننه مده‌آ» و «وقتی از بریدگی‌های خونبار عصب می‌گذرد» از سوی هیئت داوران برای معرفی انتخاب شدند. 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =