استاندار همدان از اعمال محدودیت های جدید در این استان خبر داد

استاندار همدان گفت: مدارس و دانشگاه های همدان تا یک هفته تعطیل هستند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی با اعلام اینکه ۷ شهر همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند از اعمال محدودیت‌های جدید از فردا در این استان خبر داد و افزود: محدودیت‌های جدید کرونایی از این هفته در این استان اعمال و اجرایی می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان خاطرنشان کرد: ۷ شهر در وضعیت قرمز و شهرهای همدان، اسدآباد و فامنین در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شاهرخی گفت: با توجه به شرایط خطرناک استان همدان، محدودیت‌های جدید کرونایی از این هفته اعمال و اجرایی می شود.

استاندار همدان ضمن اعلام تعطیلی یک هفته‌ای مدارس، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی، فنی و حرفه‌ای و زبان در استان، بر جایگزینی آموزش‌های مجازی تاکید کرده است.

رئیس ستاد مقابله با کرونای استان همدان با اشاره به اینکه میانگین رعایت شیوه نامه های بهداشتی در استان تنها ۵۶ درصد و پائین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: این درصد در واحدهای صنفی هم با کاهش معنا دارای به ۶۱ درصد رسیده است.

استاندار همدان اضافه کرد: نیازمند بازنگری در اجرای نظارت‌های جدی و دقیق‌تر بهداشتی و برخورد با آن‌دسته از واحدهای صنفی متخلفی که سلامت و جان مردم را به بازی گرفته‌اند هستیم و در این عرصه اداره اماکن نیروی انتظامی و بهداشت محیط با احدی تعارف نداشته باشند.

شاهرخی در ادامه، کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا را به حساس سازی قشرهای مختلف مردم در زمینه پیشگیری از این بیماری کشنده مکلف و موظف کرد.

بنابر اعلام ستاد مقابله با کرونای استان، این ویروس، تاکنون ۶۱۰ نفر را در استان همدان به کام مرگ فرستاده است.

بنابر همین اطلاعیه، نمازهای جمعه و جماعت واجرای برنامه‌های عزاداری، در هفت شهر قزمز استان به جز همدان، اسدآباد و فامنین برگزار نخواهد شد.

باشگاه‌ها ورزشی، مراکز تفریحی و سرگرمی نیز مشمول تعطیلی یک هفته‌ای شدند، این محدودیت‌های یک هفته‌ای در آرامستان‌ها نیز اجرا می‌شود.

بانک‌ها و مراکز درمانی از جمله مطب خصوصی پزشکان که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنند، تعطیل می شوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =