۰ نفر
۲۷ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۳

غرب به دنبال تغییراتی آرام در نظام حکومتی سوریه است تا جایی که به سقوط بشار اسد منجر نشود.

مرتضی نعمت زاده(کارشناس خاورمیانه) - قطعا تغییر و اصلاحات امری اجتناب ناپذیر است.نه تنها در مورد سوریه بلکه در مورد بسیاری از کشورهای خاورمیانه که در حال حاضر به نوعی درگیر انقلابات دمکراسی خواهی مردم هستند و قطعا این تغییرات به همه کشورها سرایت خواهد کرد.

حتی این امکان وجود دارد سونامی تغییرات از منطقه خاورمیانه عبور و به سایر کشورها نیز برسد. بنابراین تغییر در مورد سوریه نیز امری اجتناب ناپذیر است.اما اینکه دامنۀ این تغییر تا کجا خواهد رفت،در مورد سوریه هنوز موضوع شفاف نیست و نمی توان پیش بینی درستی در این مورد ارائه داد.دلیل همین عدم شفافیت اینست که غربی ها ترجیح می دهند دامنۀ تغییرات در این کشور محدود و آرام باشد و تنها تغییراتی را در نظام حکومتی ایجاد کند و به سقوط بشار اسد منجر نشود. در شرایطی که دامنۀ تغییرات هنوز شفاف نشده، غربی ها نیز موضع محافظه کارانه را در مورد تغییرات در سوریه دارند.
در حوزۀ خارجی نیز بعید به نظر می رسد که سوریها سیاست خود را در قبال کشورهای خاورمیانه تغییر دهند، چرا که مهمترین پشتوانه و مشروعیت نظام سوریه و بشار اسد در غیاب نظام دمکراتیک در این کشور موضع گیریهای انقلابی در قبال اسراییل است. 16346  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
    0 0
    شما بفرمایید که یک کشور فقیر همانند سوریه با آن رژیم عقب افتاده چگونه میتواند در برابر اسرائیل آنهم از نوع فاشیسم آن انقلابی باشد باز اگر در مورد عراق سابق و یا لیبی چنین ادعایی میشد درست بود . لطف کنید و به جناب اسد پیغام برسانید که آقا جان اصلا ما نخواستیم جناب عالی انقلابی باشید لطفا مناطق از دست داده گولان را از اسرائیل پس بگیرید تا ببینید چگونه غرب و اسرائیل در برابر شما کرنش میکنند .