همه کشورها به ویژه نظام های دمکراتیک باید به دنبال اعمال قوانین بین المللی و فضیلت جهانی باشند که در سازمان ملل مورد پذیرش قاطبه کشورها قرار می گیرد.

مهدی ذاکریان(عضو هئیت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات)- تغییر و اصلاحات دمکراتیک در همه کشورهای جهان در وهلۀ نخست به نفع شهروندان آن کشورهاست.درخصوص کشورهای خاورمیانه و همچنین سوریه وضعیت به همین منوال است. در این کشورها گذار از نظام اقتدارگرا به سمت نظامی دمکراتیک همه شهروندان را منتفع خواهد کرد.تجربه ثابت کرده است نظام های دمکراتیک به دنبال ستیز، تنش و درگیری با سایر کشورها نیستند و در این باره که آیا غرب به دنبال تغییر در سوریه است و یا خیر من معتقدم که همه کشورها به ویژه نظام های دمکراتیک باید به دنبال اعمال قوانین بین المللی و فضیلت جهانی باشند که در سازمان ملل مورد پذیرش قاطبه کشورها قرار می گیرد.از جمله تأیید و حمایت از حقوق بشر ، حق رأی آزاد و مشارکت سیاسی و رسانه های گروهی غیردولتی همراه با آزادی بیان.
این موضوع و وقوع تحول در منطقه خاورمیانه با چنین ویژگی هایی می تواند سبب ساز ثبات و امنیت پایدار در منطقه و برای همه کشورها باشد. 16346

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 143965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =