جریمه ۷۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در استان سمنان

معاون نظارت ، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از جریمه ۷۵۰ میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان مهدی یحیایی با اعلام این خبر گفت ، به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان سمنان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها از ابتدای سالجاری تاکنون در حدود ۳۱ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان در قالب طرح های مختلف صورت گرفته است.
وی خاطرنشان کرد در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی، بازرسان و ناظران افتخاری سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب بیش از ۶۳۰ گشت مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شده است تعداد ۲۷۸۵ مورد تخلف کشف شد.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در شش ماه گذشته و طی بازرسی های انجام شده ، ۲۳۵۳ مورد پرونده تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم ارائه فاکتور ، عرضه کالای قاچاق و غیره به ارزش ریالی ۷۵۰ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال ثبت که جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
مهدی یحیایی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد ۱۵۷۳ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و بررسی شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1439723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =