نماینده بجنورد در مجلس: «ضعف مدیریت» علت اصلی مشکلات اقتصادی است

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: ساختارهای ناکارآمد و ضعف در مدیریت علت اصلی گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی است.

به گزارش خبرآنلاین از خراسان شمالی : محمد وحیدی  اظهار داشت: امروز شاهد گرانی و گران فروشی هستیم و با توجه با گران شدن بسیاری از کالاها در بازار٬ متاسفانه برخی نیز از این فضا سوء استفاده کرده و کالاهای خود را گران‌تر می فروشند.

وی با اشاره به نقش و وظیفه مجلس در کنترل پدیده تورم٬ افزود: بیشترین دغدغه نمایندگان مردم بحث معیشت و گرانی است. رای به وزیر صمت نیز به همین دلیل بود که دولت پاسخگو باشد.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با انتخاب وزیر صمت باید جراحی در شرایط جنگ اقتصادی با یک حرکت شبانه‌روزی انجام شود. باید لانه‌های فساد و مافیا در بسیاری از جاها از بین برود. در تولید و گمرک و صادرات و واردات باید منافذی برای حضور افرادی که می‌خواهند به اقتصاد کمک کنند٬ باز شود.

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر در گمرک 4.5 میلیون تن معطل است و وارد کشور نمی‌شود به بهانه این موضوع که ثبت سفارش نشده است. واقعیت این است که ساختارهای ناکارآمد و ضعف‌های مدیریتی باعث این تورم‌ها است.

وی افزود: طرح انبوه سازی در حوزه مسکن و طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار ضعیف جامعه٬ از طرح‌های جدی اقتصادی مجلس برای حل مشکلات است. مشکل ما در کشور نظارت بر اجرای قوانین است و مجلس بادی در حوزه نظارتی بسیار قوی عمل کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: رئیس جمهور باید به صورت قرارگاهی به موضوع اقتصاد نگاه کند تا مشکلات حل و فصل شود و برای موضوع مسکن٬ ارز و کالاهای اساسی اقدامات جدی انجام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =