۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۵:۰۳

نام هوو را هم به فراز تبدیل کردند تا اسم ایرانی شاید بتواند خاطره چینی کشنده را از بین ببرد.

کامیون فراز ارتقا یافته «هوو» است. هوو هم آن قدر مشهور است که نیازی به معرفی نباشد. کامیون چینی که با تصادفات زیاد بارها در صدر اخبار قرار گرفت و سرانجام ایران خودرو دیزل به عنوان شرکت وارد کننده مجبور به فراخوان برای بررسی و ارتقای سیستم ترمز آن شد.

ایران خودرو دیزل در یک سال گذشته به عنوان شرکت واردکننده روی خودرو ارتقا یافته هوو کار کرد. آنها نام این کامیون را هم به فراز تبدیل کردند تا اسم ایرانی شاید بتواند خاطره چینی کشنده را از بین ببرد. در این بین شروع به طی مراحل اخذ مجوز کردند. روز گذشته موفق شدند ولی ‍پلیس هنوز راضی نیست. در این بین مواردی وجود دارد که توجه به آنها شاید بد نباشد.

0- شرکت رقیب ایران خودرودیزل روزگاری درگیر موضوع کامیون‌های چینی دانگ فنگ شد. آنها در گزارش مجلس حتی مقصر شناخته شدند. نقص دانگ فنگ دیگر موضوعی نبود که مخفی بماند. سای‍پا دیزل مذاکرات جدیدی با دانگ فنگی‌ها شروع کرد و توانست البرز را که همان ارتقا یافته دانگ فنگ بود وارد بازار کند. اهمیت البرز به قیمت استراتژیک آن است. بازار کامیون‌های 80 میلیون تومانی بازاری گرم در کشور است و در دست داشتن آن بیش از یک رقابت ساده توجیه دارد. ایران خودرو دیزل هم اینک در این بازار بدلیل عدم شماره گذاری فراز بازنده است. آنها می‌گویند چطور شرکت رقیب می تواند ارتقا یافته دانگ فنگ را بفروشد ولی ما نمی‌توانیم.

1- طبق قانون برای شماره گذاری، هر خودروساز موظف به طی مراحل مخصوص است و در ‍پایان با اراپه مدارک فوق پلیس موظف به شماره گذاری می‌شود. در مورد فراز در چند وقت گذشته علی رغم تاییدیه‌ها، پلیس همچنان از شماره گذاری امتناع کرد. طبق آخرین صورت جلسه، ایران خودرو دیزل فراز را برای تست مجدد ترمز به اروپا فرستاد. نتایج آمده و پلیس باید پلاک کند ولی هنوز رضایت ندارد. شاید ایران خودرو دیزل قصر در رفته است.

2- شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران به عنوان معتبرترین شرکت در زمینه ارزیابی خودرو برای هوو مجوز صادر نکرد. ایران خودرو دیزل هم برای اخذ مجوز برای هوو مسیری دیگر پیمود و از طریق شرکتی دیگر توانست تاییدیه هوو را اخذ کند. نتیجه اتفاقات بعدی بود که نیازی به گفتن نیست. حال ایران خودرو دیزل برای فراز که همان ارتقا یافته هوو است بار دیگر از مسیری غیر از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اقدام کرده است. آیا می‌توان به آن اطمینان داشت؟ این سوال سختی است و اگرچه قانون با پلیس در این مورد همراه نیست اما شاید حق با پلیس باشد. هنوز معلوم نشده هوو چطور توانست مجوزهای ورود به کشور را اخذ کند و آیا کسی یا سازمانی بازخواست شد؟

/32

کد خبر 144034

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    چرا ایرانخودرو دیزل به تولید و مونتاژ همان کشنده های ارزان قیمت اروپایی مانند مرسدس بنز ادامه نمیدهد.. چرا سایپا دیزل تمایل دارد علاوه بر کشنده های ولوو دانگ فانگ چینی هم به بازار عرضه کند... نباید از ابتدا اجازه ورود حتی یکی از این کشنده های چینی به کشور داده می شد..
  • بدون نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    جون باج بايد به چين داده شود
  • بدون نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    تمام مشكلات صنعت خودرو با لابي و نفوذ سياسي حل مي شود حالا اگرم بهاش خون مردم باشهكه مهم نيست اخرشم عدم توجه به جلو مقصر تمام تصادفات و تلفات يعني بنزم با ان همه هزينه براي ايمني مي كنه با جون مردم دنيا بازي نمي كنه . مهم منافع خودرسازي داخلي است براي يه عد است
  • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    1 0
    اين همه در روز ملت در اين خودرهاي داخلي دارن كشته ميشوند تابلو ماشين ها از غير استانداردن باز تقصير مياندازند گردن راننده؟!!اخه اقايون پرايد يا 405 بدون كيسه هوا بهتره چون هيچ تاثيري دز امنيت سرنشين نداره و فقط هزينه اضافه بر گردن مشتري مياندازه و براي هزينه فوت كم مياره
  • سعید US ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    2 0
    به همه ی عزیزانی که قصد خرید کشنده دارند و خودشون هم رانندگی بلد نیستند توصیه می کنم که دور هوو و دانگ فنگ رو خط بکشند
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    2 0
    مگه جون مردم مم مهم هست؟
  • بدون نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۰۵
    0 3
    با سلام به نظرمن برای یک دفعه خودرودیزل به کامیونهای چینی راهورناجاهم گواهینامهای الکی پایه یک خاتمه بدن
  • فرزان IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۱۶
    2 0
    خوب چاره اي نيست اف هاش كه بشه 200 ميليون مردم بيچاره بايد برن دنبال هوو البرز فراز ديگه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین