ستاد تسهیل ظرفیت قانونی دولت تدبیر به منظور رفع مشکلات واحدهای تولیدی است

فرماندار گرمسار بوروکراسی اداری و نگاه سلیقه‌ای به قوانین را آفت تولید خواند و گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید یکی از ظرفیت‌های قانونی دولت تدبیر و امید برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، سعید متقی در دیدار با مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، افزود: این شهرستان با دارا بودن نیمی از صنایع مستقر در استان سمنان قطب صنعتی این خطه محسوب می‌شود و در جذب و جلب سرمایه‌گذار در سال‌های اخیر اتفاقات میمونی در گرمسار رخ داده است.

وی با اشاره به اثرگذاری شیوع کرونا بر اقتصاد جهان و ایران، تصریح کرد: طی ۲ سال اخیر کشور با فشارها و تحریم‌های زیادی مواجه بود و در ۶ ماه گذشته، شیوع این ویروس مزید بر مشکلات اقتصادی شده است.

وی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات پیش روی اقتصاد کشور، یک هزار و ۴۳۰ نفر در واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار در سال ۹۸ مشغول به فعالیت شدند.

 مهارت‌افزایی متناسب با نیاز بازار گره‌گشای بیکاری جوانان تحصیلکرده

فرماندار گرمسار در ادامه ابرازداشت: نکته جالب توجه، فعالیت تمام نیروی‌های کار دیپلم و زیر دیپلم جویای شغل این شهرستان در خط تولید واحدهای صنعتی است.

وی، به برنامه‌ریزی برای ارائه آموزش‌های مهارتی به جوانان گرمسار اشاره و تصریح کرد: این هدف در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با استفاده از ظرفیت فنی و حرفه‌ای، شورای مهارت و دانشگاه‌های این شهرستان در دستور کار است.

متفی ابرازداشت: مهارت‌افزایی متناسب با نیاز بازار همراه با اصل نوآوری گره‌گشای کاهش بیکاری جوانان تحصیلکرده گرمسار است و این قشر می‌توانند با کسب مهارت‌های لازم در صنایع های‌تک این شهرستان مشغول به فعالیت شوند. 

وی خاطرنشان کرد: در کنار ترغیب افراد جویای کار به مهارت‌آموزی، لازم است ارایه آموزش‌های مهارتی مبتنی بر احصا نیازهای واحدهای تولیدی و بهره‌وری باشد.

فرماندار گرمسار گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی علمی که انجام شده در کوتاه و بلند مدت زمینه و بستر اشتغال پایدار تحصیلکرده‌های این شهرستان ایجاد شود.


 صنایع پلیمری ظرفیت معقول مانده در اشتغالزایی

وی به ظرفیت مطلوب در صنایع پلیمری شهرک‌ صنعتی گرمسار در ایجاد اشتغال و مهارت آموزی اشاره و اضافه کرد: تاکنون به لحاظ علمی به این قضیه توجه نشد و می‌توان با استقرار دانشگاه‌ علمی و کاربردی مختص این صنایع  و یا با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌های موجود این مساله را پوشش داد.

وی، تشکیل و فعالیت مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را یکی از ظرفیت‌های قانونی دولت تدبیر برای حل مشکلات اقتصادی واحدهای صنعتی برشمرد و افزود: این امر مُسکنی برای چرخه تولید و  تثبیت اشتغال در واحدهای تولید است.

فرماندار گرمسار افزود: بوروکراسی اداری و موازی‌کاری برخی دستگاه‌ها، فعالیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی را دچار  چالش کرده است.

وی تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها خواهان پذیرش جنگ اقتصادی و نیاز به نسخه ویژه در شرایط حاضر نیستند و اسرار بر پیروی از قوانین موجود و عدم انعطاف‌پذیری دارند و این امر، مشکل واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران ما را حل نخواهد کرد.

متقی ابرازداشت: نگاه سلیقه‌ای به قوانین و ضعف مدیریتی سبب بروز برخی مشکلات در حوزه صنعت و تولید شد و برخی مواقع شاهدیم با تغییر مدیریت این مسایل حل می‌شود.

فرماندار گرمسار تاکید کرد: اگر نظارتی عالیه بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی به خصوص در سطح شهرستان‌ها باشد، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذارن تسریع می‌یابد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =