نه من برای دونالد ترامپ دعای خیر نخواهم کرد

الجزیره در یادداشتی نوشت: یادمان نمی رود که دانشمندان و پزشکان گفتند که بسیاری از این مرگ و میرها قابل پیشگیری بود؛ اما ترامپ آنها را تمسخر می کرد. پاسخ او در برابر همه این مصیبت و رنج هایی که در آن مسؤولیت داشت، این بود که «همین است که هست».

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،اندرو میترویچا در یادداشتی برای  وب سایت شبکه خبری الجزیره انگلیسی با عنوان «نه من برای دونالد ترامپ دعای خیر نخواهم کرد» نوشت:

دونالد ترامپ ویدئویی را در توییتر منتشر کرد و در آن از مردم آمریکا برای حمایتشان از او که با بیماری کرونا می جنگد، تشکر کرد. او این بار بر خلاف همیشه، خسته و بیمار به نظر می رسید. هر چند تلاش می کرد نشان دهد حالش خوب است، اما مانند تمام کارهایش، این تازه ترین اجرای او برای نمایش در تلویزیون، دروغی برنامه ریزی شده بود.

او مردی به نظر می رسید که فهمیده است به بیماری احتمالاً مرگباری مبتلا شده است. مردی که متوجه شده است پرخاشگری هایش دیگر نمی تواند این حقیقت را که او کیست، پنهان کند. او سراسیمه و وحشت زده به نظر می رسید.

در شبکه های خبری و نویسندگان بیشتر سفید پوست روزنامه از مردم می خواهند تا آرزو کنند ترامپ هر چه سریع تر بهبود یابد و در برابر اذعان به این طنز جالب مقاومت می کنند که رئیس جمهوری که بارها فریاد می زد همه گیری کرونا فریبی هماهنگ شده برای جلوگیری از پیروزی او در دوم است، حالا یکی از 7 میلیون آمریکایی است که به این بیماری مبتلا شده اند. اوج این یاوه گویی ها، پیشنهاد باب وودارد، سردبیر واشنگتن پست است، که پیشنهاد کرده است خبرنگاران پرسش درباره شرایط ترامپ را متوقف کنند. بلانت در یادداشتی خطاب به وودارد نوشت ترامپ کاری کرده است که هیچ شایستگی برای ترحم یا نگران شدن کسی برای سلامتش ندارد.

 این رئیس جمهور بیماران، ناتوانان، معلولان، ضعفا، زنانی که او را به آزار جنسی و تجاوز متهم می کردند، کسانی را که زمانی برای او کار می کردند و به مردم می گفتند او شایسته ریاست نیست، حتی جو بایدن و هر آمریکایی که می دانست برای محافظت از خود و دیگران در برابر کرونا باید ماسک زد، دست ها را شست و فاصله اجتماعی را حفظ کرد، تمسخر و تحقیر می کرد.

نتیجه غفلت و بی توجهی ترامپ مرگ غریبانه و وحشتناک صدها هزار پدر، مادر، خواهر، برادر، فرزند، پدربزرگ و مادربزرگ و ... آمریکایی بود.

یادمان نمی رود که دانشمندان و پزشکان گفتند که بسیاری از این مرگ و میرها قابل پیشگیری بود؛ اما ترامپ آنها را تمسخر می کرد. پاسخ او در برابر همه این مصیبت و رنج هایی که در آن مسؤولیت داشت، این بود که «همین است که هست».

حالا او بیمار شده است و باید همان ماسک هایی را بزند که مسخره می کرد و به حرف همان پزشکان و دانشمندانی را گوش کند که آن ها را تمسخر و تحقیر می کرد. وی اکنون با چیزی روبرو است که تصور نمی کرد روزی با آن روبرو شود. او و همراهانش به زندگی خود ارزش می دهند؛ اما برای زندگی مردمی که مدعی خدمت به آنها هستند، ارزشی قائل نیستند.

 من برای سلامتی ترامپ دعا نمی کنم. آرزو می کنم او در 3 نوامبر شکست بخورد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440722

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    78 54
    ترامپ به دعای کسی نیاز نداره ؛ چون دعای خیر مردم خودش پشت سرش هست .
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      2 0
      تنها راه نجات مون اینه که باز ترامپ ریس جمهور بشه شاید تکلیف مون روشن بشه وگرنه دوباره چند سال به بهانه مذاکره و برجام ملت رو توی این شرایط سخت سرکار میزارن
    • ES ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 2
      تو امریکا هم کسی دوستش نداره
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    75 45
    ولی من ایرانی بدبخت برای ترامپ آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم.
    • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 3
      بدبختی دیگه.
  • CA ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    67 29
    ترامپ هم نیازی به دعای خیر شما نداره
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    35 58
    معلومه که برای سلامتی او دعا نمی کنیم. به جز کرونا سیاست های مسخره او در دنیا جان بسیاری از انسان ها را گرفته. اگه مرگ خوبه برای ترامپ هم خوبه.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    32 63
    با مرگ ترامپ چیزی از جاه طلبی ها و جنایات کاخ سفید کم نخواهد شد یکی رو پیدا می کنند میذارند جاش منتهی مثل ترامپ خل بازی و احمق بازی در نمیاره ... این نظام سیاسی آمریکا است باید یک جهان از شرش راحت شود . نظام مفلوک سرمایه داری است باید از بین برود . البته با عرض معذرت از تمام آمریکا و ترامپ دوستان !!
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      2 0
      ما هستیم که با دنیا دشمنیم
    • ES ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      0 2
      زمان اوباما همه چیز خوب شده بود مقصر ترامپه نه امریکا
    • اهل منطق IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
      2 0
      انگار سیاست های ما موجب ذوق مرگی ملت شده و از خوشی معلق میزنیم !
  • FR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    برای مریض آرزوی سلامتی می کنم حتی اگه از نظر بعضیا آدم بدی باشه حتی اگه منو فقیر کرده باشه حتی اگه سرمایه مو در عرض ۳ سال ۱ دهم کرده باشه
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    ترامپ معادلات را بهم ريخت و هيمنه برخي خرد و خاكشير كرد
  • DE ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    چرا باید فردی که در بحبوحه رقابت و انتخابات است ، واقعیت را بگوید و طرفدارانش را مایوس کند ؟؟ خانم مرکل در مراسم رسمی بدنش می لرزید اما برای آنکه تقاضای برکناریش را نکنند ، علت را تا همین امروز مخفی کرده و به دروغ می گفت که بدنش دچار کم آبی شده . راه دور نرویم ، آقای لاریجانی آیا اقرا رکرد که چقدر حالش بد بوده ؟؟ با آن رنگ پریده و حال زار و نزار ؟؟؟ فقط یک عکس دیدیم که مثل شاخ شمشاد توی تختش نشسته ؟؟؟
  • علی IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 2
    میدونم که منفی میخورم ولی با این حال تعجبم رو از افرادی که از دیدن متجاوز به حقوق انسانی شون لذت میبرن نمیتونم پنهان کنم... برای طرفداران ایرانی ترامپ به هر بهانه یی متاسفم...
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    2 0
    احسنت
  • شایسته IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    2 0
    از چند منظر باید عملکرد ترامپ را بررسی کرد- ابتدا اقتصاد داخلی امریکا یقینا در این مورد فوق العاده بوده تا قبل کرونا--- دوم اقتصاد جهان ترامپ برای کشورهای نرررمال مثل ژاپن و کره استرالیا کانادا کشورهای شرق اروپا و تا حدی غرب اروپا عالی بوده-- ترامپ برای روسیه ایران چین و تمام کشورهای چپ یک شوک بزرگ بوده- ترامپ از نظر سیاسی ادم نررمالی نبوده دلیلش اینه که با هر کشوری مثل خودش بر خورد کرده نه طبق ضوابط-- با المانها اروپاییها و چین نیررردهای اقتصادی داشته و سیاستش فشار بر درامد های انها از امریکا بوده-- بخصوص اسیب زیادی به چین زده- با ایران خیلی شارلاتان بر خورد کرده چون ایرران سیستم شارلاتانی داره- با روسیه خیلی موزیانه بر خورد کرده چون روسیه مرموزه- با کشورهای فقیر خساست به خرج داده چون همیشه دست دراز دارن- با کشوررهای عراق و افغانستان هم هرج و مرج طلبه- چون هیچ قانونی درش اجررا نمیشه- اما مهمترین کارش صلح اسراییل و اعرابه و شکست داعش-- واقعا 7 سال ایران و روسیه با داعش همدست بودن-- و جز بازی کارری نکردن با توانشو نداشتن- یقینا دموکراتها جرات نبرد با داعش از ترس گسترش جنگ
  • شایسته IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    1 0
    اما واقعا ترامپ در زمینه محیط زیست و بهداشت خیلی احمقانه بر خورد کرده-- و میتونست با حرکت درست و منطقی برای خودش اعتبار زیادی بخرره-- مشکل ترراپ با اروپا در واقع سو استفاده اروپا در زمان اوباما از امریکا بوده و ترامپ به درستی اجازه این سو استفاده رو نداده -- و ررییس بانک جهانی هم تررامپ رو تایید کرد- دوم ناتو که اروپاییها خیلی پر رو از ترامپ توقع دارن همه هزینه هاشو امریکا بده اما ترامپ حق رو ازشون گرفت و دبیر ناتو هم کار ترامپ ررو تایید کرد- در مورد بعداشت جهانی هم درستترین کارو کرد این سازمان با اطلاعات غلط چین دنیارو تو خطر کرونا انداختند و ایمیلهای این نهاد به کشورهای دنیا از خطر کم شیوع گفته- اما یقینا دروغ داده اند- مهمترین چالش ترامپ شد و مسخره کردن ترامپ در ابتدای شیوع که مرزهای هواییشو بست از ذهنمان بیرون نمیررود- اما بعدا همون تمسخر کنندگان از ترامپ ایراد میگیرن چرا مرزهارو نبستی