واکنش روحانی به انتقادات از لغو جلسه سران قوا /نمی توان صدای سیل را شنید و نترسید /خداوند به ما عقل داده است

رئیس جمهور خطاب به منتقدان دولت گفت: بیاییم دوستی را بین خودمان برقرار کنیم چرا هرچیزی را به دعوا و جدایی و فاصله بدل می‌کنیم؟ بیاییم و دوستی را افزایش دهیم این به نفع ماست. اختلاف به نفع دشمن است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی تمامی افراد جامعه و مسئولان و همچنین علل عدم شرکت در جلسه سران قوا گفت: رعایت این پروتکل‌ها برای ما یک اصل بسیار مهم است، همه مردم و مسوولان بدون استثنا باید رعایت کنند؛ هیچ استثنایی نداریم، تاکید رهبر معظم انقلاب و قانون کشور است وظیفه قانونی، ملی و شرعی است و هیچ‌کس نمی‌تواند از این پروتکل تخلف کند. 

در همین رابطه بخوانید؛

پاسخ صریح روحانی به انتقادات قالیباف /خودتان برای کشور چه کاری کرده اید؟ / عده‌ای انگار آفریده شده‌اند که فقط نقد کنند


رییس جمهوری افزود: اگر پروتکل بهداشتی را اهمیت ندهیم و زیرپا بگذاریم شرایط سخت‌گیرانه‌تر می‌شود. خداوند به ما عقل داده و با عقل موظف به حفظ جان خود و دیگران هستیم، قانون و شرع و حتی شرایط بهداشت جهانی هم به ما همین را می‌گوید.

به توصیه‌ها و دستورات ستاد ملی کرونا عمل کردم

روحانی خواستار اجرای دقیق تصمیمات ستاد ملی کرونا شد و اضافه کرد: در تمامی مواردی که خودم شک کردم با ستاد ملی مقابله کرون مشورت کردم که مثلا  این جلسه را بگذارم یا نگذارم، به این سمینار بروم یا نروم و به همه توصیه‌های آنها عمل کردم زیرا وظیفه دینی و شرعی ما است وهمه باید عمل کنیم، درست مانند این است که فردی وسط یک مسیل بایستد صدای سیل را می‌شنود و نترسد و بایستد تا آب او را ببرد؛ زلزله می‌آید و نمی‌ترسد و زیر سقف می‌ایستد و آوار روی سر او خراب می شود ما باید به عقل خود و دستورات شرع و پروتکل‌های بهداشتی عمل کنیم.



27219

کد خبر 1440791