روستاها نقش مهمی در توسعه کشور دارند

استاندار قزوین گفت: روستا همیشه به عنوان محور توسعه، اثر زیادی بر اقتصاد ملی داشته و نقش خود را به خوبی در حوزه توسعه کشور ایفا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی‌پور، استاندار قزوین در حاشیه افتتاح یک مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در روستای نجم آباد از توابع شهرستان قزوین گفت: روستا همیشه به عنوان محور توسعه، اثر زیادی بر اقتصاد ملی داشته و نقش خود را به خوبی در حوزه توسعه کشور ایفا کرده است.
جمالی پور گفت: هرچقدر روستا کارآفرین باشد و زنان روستایی نقش مهمی را در تولید ایفا کنند و ظرفیت‌های تولیدی روستا فعال شود به امنیت ملی و اقتصاد کشور کمک می‌کند و مسایل و مشکلات کشور را کاهش می‌دهد.
استاندار قزوین اضافه کرد: متاسفانه غفلت از ظرفیت روستاها در گذشته‌ موجب شد حاشیه شهرها شلوغ شود و مردم از روستاها به حواشی شهرها مهاجرت کنند و هم خود آنها دچار آسیب شوند و هم برای شهرها آسیب تولید شود.
جمالی پور گفت: این در حالی است که این روستاها می‌توانستند به عنوان مهمترین رکن اقتصادی، نقش بسیار ارزشمندی را در توسعه ایفا کنند و هم خود به سرمایه‌های خوبی برسند و هم در توسعه اقتصاد ملی کمک کار باشند.
او افزود: امروز سیاست نظام، دولت و مقام معظم رهبری بر این است که همه باید به روستاییان کمک کنند تا ظرفیت‌هایی روستایی فعال شود و زنان و مردان روستا به یک کارآفرین تبدیل شوند.
استاندار قزوین با بیان اینکه روستاها همواره در تاریخ، اثرگذاری بسیار مثبتی در اقتصاد کشور داشته اند، افزود: همین امروز هم بخش زیادی از نیاز کشور در حوزه غلات، صیفی‌جات و میوه‌ها توسط روستاییان تولید می‌شود و ما باید این ظرفیت‌ها را به یک ظرفیت بزرگتر برای بازآفرینی اقتصاد روستاها تبدیل کنیم.
جمالی‌پور با اشاره به افتتاح مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار در روستای نجم آباد، گفت: راه اندازی این مرکز نشان می‌دهد که زنان و مردان روستایی ظرفیت زیادی دارند و با شناسایی و آموزش آنها می‌توان فرصت‌های اشتغال زیادی را خلق کرد.

این مقام مسئول گفت: با راه اندازی چنین مراکزی حتما روستاییان در روستاها خواهند ماند و مهاجرت معکوس شکل می گیرد و یک روستای سرزنده، کارآفرین و اقتصاد محور در استان و کشور ما رقم می خورد.
استاندار قزوین بیان کرد: برنامه ما این است که این مسائل را با اولویت پیگیری کنیم و یک کمیته‌ای تشکیل داده‌ایم که وظیفه دارد هماهنگی لازم را انجام داده و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این حوزه را شناسایی و به کارگیری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =