رسانه‌ها فطرت خدایی و قدرت تفکر و تعقل را در جامعه احیا کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر اینکه مردم باید با تحلیل‌ها و مراحل علمی در مسیر انقلاب و هدایت و سعادت قرار گیرند، گفت: رسانه ها باید فطرت خدایی و قدرت تفکر و تعقل را در جامعه احیا کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و رسانه های استان یزد اظهار داشت: آرزوی هر فردی که دلسوز جامعه باشد این است که بتواند در جامعه خدمتی برای انسانیت و بشریت کند و در سیر مراحل انسانی، به مخلوقات خدا کمک کند و نتیجه ظاهری تکامل ما نیز در همین دنیاست اما ثمره کارهای ما ابدی و تمام نشدنی است و عدالت اقتضا می کند که نتایج فعالیت‌های خود را در جهان باقی ببینیم.
وی عنوان کرد: حکمت خلقت اقتضا می کند هر فردی به نتیجه کار خود برسد و اگر به دنبال عدالت هستیم، زندگی باید هدف داشته باشد اما متاسفانه امروز زندگی و هدف بشر منحرف شده و عده زیادی در مسیر تباهی گام بر می دارند.
امام جمعه یزد ادامه داد: خداوند کل الکمال است و تمام صفات پسندیده را یک جا دارد، خواسته تا بندگان نیز پله پله به کمال و تعالی دست پیدا کنند.
وی افزود: اگر برنامه های بشر به گونه ای باشد که هم خود به کمال برسد و هم جامعه را به کمال و سعادت برساند، به هدف رسیده و اقدام او مورد رضایت خداوند است و پیامبران ما همه در زمره این انسان‌ها هستند.
ناصری بیان کرد: در دنیای امروز هر فردی دارد تلاش می کند که خود را به یک دنیای مادی برساند و از فضای مادی لذت ببرد و اتفاقا اغلب این افراد تلاش می کنند سایر انسانها به تعالی و کمال نرسند زیرا تعالی این انسان‌ها مغایر با قدرت گرفتن آنهاست.
امام جمعه یزد یادآور شد: منطق استکبار نیز امروز همین است و معتقد است که اگر کشورهای اسلامی از جمله ایران رشد کنند، دیگر زیر بار حرف‌های ما نمی روند و علت اصلی دشمنی های آمریکا و استکبار جهانی با ایران و سایر کشورها از جمله لیبی، یمن، فلسطین و ... به همین دلیل است.
وی عنوان کرد: انگلیسی ها از اساس همین سبک را در ایران پیاده کردند و تلاش کردند تا مردم ایران را به مسائلی سرگرم کنند که فرصتی برای پیشرفت و ترقی نداشته باشند.
ناصری تصریح کرد: استکبار جهانی با عناوینی زیبایی نظیر آزادی و حقوق بشر وارد میدان شده اما واقعیت این است که با زورگویی و ستمگری به دنبال افزایش قدرت خویش است و در این مسیر هر کشوری مقابل این ظلم‌ها بایستد، برای از میان برداشتن آن تلاش می کنند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) از این ویژگی استکبار به خوبی آگاه شده بود و همواره به حال مردم می گریست، افزود: شخص امام نیز هرگز به دنبال ریاست و قدرت طلبی نبود و با وجود اینکه همه دنیا او را قبول داشتند، چون مسلمان واقعی بود، به هدف اصلی که همان تعالی جامعه بود، فکر می کرد.
امام جمعه یزد افزود: استکبار جهانی امروز اسلام عربستانی را می خواهد و با آن مشکلی ندارد اما با اسلام ایرانی و اسلام ناب محمدی(ص) مشکل دارد زیرا می داند که اسلام واقعی، در مقابل استکبار و زورگویی می ایستد.
ناصری تاکید کرد: امروز همه کسانی که به عنوان روحانی، مبلغ، خبرنگار و یا هر گروه و قشری می خواهند به جامعه اطلاعات دهند و جامعه را بیدار کنند و پیشرفت آن را رقم بزنند، باید ابتدا به فکر تعالی جامعه باشند و وظیفه رسانه ها این است ایمان به خدا و فطرت خدایی را در دل مردم زنده کنیم.
وی افزود: انگلیسی ها تدین، تعقل و تفکر را از جوانان و بچه های ما گرفتند و اجازه ندادند که متفکر بار بیایند و سبک درس خواندن را به شکلی رواج دادند که فقط به حفظ مطالب بسنده می کرد و اکنون رسانه ها باید قدرت تفکر و تعقل را در میان مردم و جوانان زنده کنند.
امام جمعه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به داستان‌های هجرت امام خمینی(ره) ادامه داد: امام همواره معتقد بودند که نباید مردم را در جهل و بی خبری گذاشت و تاکید داشت که مردم باید از همه چیز به طور دقیق آگاه باشند و این باید درسی بزرگ برای همه مسئولان و رسانه ها باشد.
وی تصریح کرد: رسانه ها باید این اعتماد را در مردم ایجاد کنند که آگاهی کامل به آنها می دهند و اگر غیر از این باشد، رسانه و مسئولان نزد مردم بی اعتبار می شوند و مردم به سمت رسانه های بیگانه سوق پیدا می کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1440902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =