مهم‌ترین توشه بازیگر «مختارنامه» پس از بازگشت از کربلا

فارس نوشت: بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: بعد از راهپیمایی اربعین به کربلا، روح آدم به پالایشی می رسد که انرژی شما را به لحاظ معنوی برای یکسال کاری تامین می‌کند.

«انوش معظمی» بازیگر نقش «حرمله» در سریال «مختارنامه»، درباره سفری که اربعین سال گذشته به کربلا داشته است، گفت: همانطور که می دانید این سفر برای هر آدمی که پا به آن سرزمین می گذارد، سراسر خاطره است. من هم از این قاعده مستثنی نبودم. سالها بود حسرت یک سفر کربلا را داشتم و از آنجایی که چند سالی در آستانه اربعین مشغول به کار بودم، این سفر قسمتم نمی شد، برای همین معتقدم سفری هیجان انگیز و رویایی بود.

وی ادامه داد: آنچه بیش از هر موضوعی برایم جالب توجه بود اطعام زائرین توسط عراقی ها و ایرانی ها در آنجا بود. خیلی زیبا بود که این افراد بدون منت از زوار پذیرایی می کردند و من فلسفه اطعام برای ابا عبدالله الحسین (ع) را در عراق آموختم. 

این بازیگر با بیان توشه ای که از این سفر با خود به همراه آورده است، گفت: مهمترین توشه این سفر این است که روح آدم برای یکسال پالایش می شود. نمی دانم چه معجزه ای در این راه پیمایی وجود دارد. اما معتقدم بعد از این راهپیمایی روح آدم به پالایشی می رسد که انرژی شما را به لحاظ معنوی برای یکسال کاری تامین می‌کند.

وی ادامه داد: برایم جالب است همه آدم ها در این سفر با هم خوب و خوش رفتار هستند و هوای یکدیگر را دارند و این موضوع تا زمانیکه از این سفر برمی گردی هم ادامه دارد و تا مدتی بعد از سفر به کربلا یک جورهایی دنیا سه طلاقه می شود.

بازیگر سریال «مختارنامه» با بیان گلایه ای، افزود: گلایه ای دارم و آنهم اینکه به واسطه سریال «مختارنامه» به خیلی جاها دعوت شدم و همه قول سفر کربلا به من دادند اما محقق نشد. در نهایت از طرف بسیج صداوسیما با من تماس گرفتند و گفتند کربلا می آیی؟ و گفتم بله و اینطور بود که تزکیه ام امضا شد.

۲۴۱۲۴۱
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =