واکنش سفیر کرواسی در ایران به درگذشت استاد شجریان: عمیقا باغم شما شریک هستیم

ایسنا نوشت: ‌سفیر کرواسی در ایران به نقل از دراگو اشتامبوک از چهره های فرهنگی این کشور نوشت: مردم کرواسی و من، در غم از دست دادن شجریان با مردم ایران شریک هستیم.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران با ارسال پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت استاد محمد رضا شجریان، نوشت: مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم.

متن پیام دکتر دراگو اشتامبوک بدین شرح است:

من عمیقا بخاطر درگذشت محمدرضا شجریان، استاد موسیقی کلاسیک ایرانی ناراحتم. آن هنرمندِ بی بدیل، روح مردم ایران و قلب همه علاقمندان «بلبل طلایی ایران» را، به پرواز در می آورد. جایگاه او پر ناشدنی است. مردم کرواسی و من، سفیر آنها در ایران، در غم و اندوه مردم ایران شریک هستیم و نهایت ابراز همدردی را به خانواده شجریان و دریای هواداران فداکار و دوستداران موسیقی آسمانی و شخصیت منحصر به فرد وی ابراز می داریم.

این هنرمند و مرد بزرگ، که زندگی بسیاری از انسانها را با صدای فرشته گون خود جذب و آسمان احساس را به آنها هدیه داده است؛ در پوششی از گلهای رز سفید و قرمز ایرانی، به ابدیتی فراموش نشدنی رهسپار شد. شجریان همیشه محبوب خواهد ماند، محبوب!

دکتر دراگو اشتامبوک سفیر جمهوری کرواسی در جمهوری اسلامی ایران 

 دکتر اشتامبوک که در زاگرب حضور دارد از چهره های ملی فرهنگ و ادب کرواسی است و چندی پیش جایزه کتاب سال انجمن نویسندگان این کشور را دریافت کرد. وی سال گذشته نیز کتاب شعری به زبان فارسی با عنوان «دماوند، از آنسوی دریا» منتشر کرده است.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =