۰ نفر
۲۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۰

آمریکایی ها در جستجوی کشوری برای میزبانی دیکتاتور لیبی

یک مسئول آمریکایی از تلاش برای یافتن کشوری که خواهان میزبانی معمر قذافی باشد، خبر داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه ایلاف، یک مسئول آمریکایی اعلام کرد که کشورش به دنبال یافتن طرفی است که پذیرای دیکتاتور لیبی باشد، اما تعداد کمی از کشورها در لیست قرار دارند.

این مسئول آمریکایی افزود: با توجه به اینکه بیشتر کشورهای جهان معاهده مربوط به تحویل جنایتکاران جنگی را به دادگاه بین المللی به امضا رسانده اند شرایط برای یافتن کشور مناسب دشوار است.

مسئول مذکور بیان کرد: ما از جنگ عراق درس های زیادی گرفته ایم از جمله اینکه معتقدیم که مردم لیبی باید رژیم حاکم را برکنار کنند نه ما.

شایان ذکر است که برخی کشورهای آفریقایی معاهده تحویل جنایتکاران را به دادگاه بین المللی امضا نکرده اند. با توجه به روابط گرم معمر قذافی با آفریقا احتمال پناه بردن وی به یکی از این کشورها محتمل است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام DE ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
    0 0
    مردم لیبی تحت رهبری قذافی بیدی نیستند که با این بادها بلرزند کشوری که توانست بیش از چهل سال در برابر جنایتکاران غرب و منطقه مقاومت کند مطمئن باشید که تا آخر خواهد ایستاد . تازه شرایط جهانی و منطقه ای طوریست که هیچ کشوری چنین اجازه ای به غرب نمیدهد . منهای تعداداندکی از طرفداران خانواده ادریس پاشاه سابق این کشور امیدوارند بکمک غرب کشور را زیر کنترل بگیرند