۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
آرامش نسبی در بازار سکه و طلا

ایسنا نوشت:  رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، همزمان با آرامش در بازارهای جهانی طلا و ثبات نسبی در بازار ارز، در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه با حداقل نوسان همراه شده است؛ به گونه‌ای که نسبت به هفته‌های پیش‌ حباب سکه تاحدودی کاهش و به حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

ابراهیم محمدولی  در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی، اظهار کرد: در طول هفته اخیر، به دنبال آرام شدن بازارهای جهانی طلا و همچنین ایجاد ثبات نسبی در بازار ارز، قیمت طلا و سکه نیز با حداقل نوسان نسبت به هفته‌های گذشته روبه رو شد. قیمت اونس جهانی طلا طی روزهای کاری هفته گذشته تا روز چهارشنبه ۱۵ دلار کاهش یافت اما امروز (جمعه) با رشد یک درصدی، مجدد به بالای ۱۹۰۰ دلار افزایش یافته است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه در طول این هفته، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز  ۱۵ هزار تومان کاهش یافته است، گفت: سکه نیز با حداقل نوسان در طول هفته در محدود ۱۰۰ هزار تومان در نوسان بوده و آخرین روز معاملاتی هفته (چهارشنبه) نسبت به ابتدای هفته تنها ۱۰ هزار تومان رشد داشته است. با توجه به اینکه در هفته‌های پیش‌تر حباب سکه تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز پیش رفت؛ در حال حاضر حباب سکه برای هر قطعه سکه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

بازار سکه و طلا

وی افزود: همچنین در این هفته نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش و سگه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته‌اند. 

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با آخرین قیمت‌های معاملاتی بازار سکه گفت: براساس آخرین نرخ ارز در کشور و قیمت اونس جهانی، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار طرح جدید ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۹۰۰ تومان قیمت دارند.

محمدولی ادامه داد: در پایان هفته هر قطعه نیم سکه هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی نیز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شدند. 

این مقام صنفی در رابطه با آخرین قیمت‌ طلا نیز اعلام کرد: همانطور که اشاره شد، هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۱۵ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به یک میلیون و ۳۵۶ هزار تومان رسیده است. همچنین هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۸۷۵ هزار تومان قیمت دارد. آخرین نرخ ثبت شده برای اونس جهانی نیز ۱۹۱۵ دلار و ۷۵  سنت است.

223224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1441590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =