۴۰۰۰  جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد

از سوی مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران ، ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در گفت و گو با خبرآنلاین با اعلام این خبر اظهار داشت: مرکز مبادله کتاب کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران با هدف کمک به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حمایت از کتابخانه جای عمومی، ۴۰۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.
محمد مخدومی گفت: بیش از ۸۰ درصد کتاب های کتاب‌های اهدایی کنکوری است که می تواند کمبودهای موجود در کتابخانه های عمومی استان را در این زمینه تا حدودی جبران کند.
وی با بیان اینکه کتاب های اهدایی پس از تائید توسط کارشناس مربوطه برای استفاده علاقمندان در قفسه کتابخانه های عمومی قرار کمی گیرد، افزود: کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه های عمومی استان کردستان اهدا کرده است.
مخدومی یادآور شد: کتاب‌های اهدایی توسط این مرکز پس از تایید و استعلام و ثبت در سامانه، بر اساس نیاز به کتابخانه های عمومی سراسر استان کردستان ارسال می‌شود تا اعضا و علاقمندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.
وی با اشاره به فعالیت ۵۰ باب کتابخانه عمومی نهادی در استان کردستان، بیان کرد: هم اکنون بالغ بر ۸۰۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان موجود است و علاقمندان می توانند با حضور در این مراکز فرهنگی از آن ها بهره مند شوند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون علاوه به کتاب های اهدایی توسط کتابخانه ملی،  تعداد چهار هزار ۶۰۰  جلد کتاب دیگر توسط خیرین و واقفان کتاب به کتابخانه های عمومی استان اهدا شده است.
مخدومی با بیان اینکه بیشترین تعداد کتاب های اهدایی مربوط به شهرستان سروآباد بوده است، افزود: شهرستان های سنندج، بیجار، سقز، قروه، مریوان، بانه، دیواندره، دهگلان و کامیاران در رتبه های بعدی قرار دارند.
وی با تاکید بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ اهدای کتاب به کتابخانه های عمومی در جامعه، گفت: طرح «اهدای کتاب، اهدایی آگاهی» با هدف غنی سازی منابع کتابخانه ای توسط نهاد کتابخانه های عمومی در حال برگزاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =