علائمِ بلندمدتِ کووید ۱۹ در زنان باردار

ایسنا نوشت: نتایج یک بررسی نشان می دهد: از هر چهار زن باردار یک نفر علائم کروناویروس را برای طولانی مدت تجربه می کند.

 درحالیکه زنان باردار به طور معمول علائم خفیف کروناویروس را تجربه می کنند، نتایج یک بررسی نشان می دهد این علائم می تواند برای دو ماه یا بیشتر در یک نفر از هر چهار زن باردار ادامه پیدا کند.

محققان آمریکایی به بررسی اطلاعات ۵۹۴ زن باردار که نتیجه تست کووید-۱۹ آنان مثبت بوده پرداختند. آنان دریافتند ۴۰ درصد از این زنان در هفته چهارم بیماری علائم کروناویروس را داشتند و در ۲۵ درصد از آنان برای مدت هشت هفته یا بیشتر علائم بیماری ادامه داشته است.

شایع ترین علائم بیماری در میان زنان باردار سرفه، گلودرد، بدن درد و تب بوده و علائم در سه هفته نخست، بیشتر شایع بوده است. میانگین زمان تداوم علائم ۳۷ روز بوده است. بیشتر افراد حاضر در این مطالعه - حدود ۹۵ درصد - در بیمارستان بستری نشده اند.

شرکت کنندگان از ۲۲ مارس تا ۱۰ جولای سال جاری در این مطالعه ثبت نام کردند. بیش از نیمی از آنان با فرد مبتلا به کووید-۱۹ در تماس بوده اند یا علائمی از بیماری را داشته اند.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، محققان اذعان کردند که یافته های آنها ممکن است در مورد جمعیت بیشتر تعمیم پیدا نکند و خاطرنشان کردند که در دسترس بودن، زمان بندی و دقت آزمایش ممکن است نتایج را تحت تاثیر قرار دهد.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =