۱۶۲ سامانه هوشمند در جاده های استان اردبیل فعال است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۶۲ سامانه هوشمند تردد شماری، نظارت تصویری، ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و توزین حین حرکت نیز در محورهای مواصلاتی استان اردبیل فعال است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، ،کلیم الله وثوقی که در جلسه بررسی آخرین وضعیت دوربین های ثبت تخلفات و محورهای پر تصادف استان سخن می گفت افزود: هوشمندسازی محورها و حمل ونقل جاده ای مهم ترین برنامه دولت در استان اردبیل است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرائی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل با اشاره به ثبت ۴۹ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان در ۶ ماه گذشته تصریح کرد: در مدت یادشده ۶ میلیون و ۶۴۶هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسیده است.

عضو شورای ترافیک استان اردبیل ثبت ۳ میلیون و ۵۳۹ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محورهای مواصلاتی استان را یادآور شد و گفت: بیشترین تخلف سرعت غیرمجاز در محور بران سه راهی سربند و بالعکس با ۲۴۷ هزار تخلف و جعفرآباد پارس آباد با ۲۲۳ هزار تخلف سرعت غیرمجاز ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل میانگین سرعت در محورهای یادشده را ۸۳ کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: سرعت متوسط استان در ۶ ماه گذشته ۷۰ کیلومتر بر ساعت بوده است.

وثوقــی از شناسایی ۳۲ هزارو ۴۲۴ تخلف اضافه تناژ و سرعت غیرمجاز توسط سامانه های توزین حین حرکت (WIM) و ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت خبر داد و گفت: از این میزان بیش از ۱۵هزارو ۶۲۳ مورد تخلف جهت اعمال قانون به پلیس راه کشور ارسال شده است.

عضو شورای اداری استان اردبیل بر فرهنگ سازی از طریق رسانه ها، رعایت کامل قوانین راهور باهدف کاهش تصادفات ، ایمن سازی محورها و حذف و اصلاح نقاط حادثه خیز تاکید کرد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل نیز سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف و تجاوز به چپ را از علل اصلی افزایش تصادفات جاده ای در محورهای شمالی استان اردبیل دانست از آمادگی کامل پلیس برای فرهنگ سازی و آموزش در کنار سایر دستگاهها جهت کاهش تصادفات خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد صفوی بر ایمن سازی محورها و فعال شدن تعدادی از دوربین های پلاک خوان جاده ای تاکید کرد و افزود: رانندگان عزیز توجه کافی به جلو داشته باشند، از رانندگی به هنگام خستگی و کم خوابی خودداری کرده و با سرعت مطمئنه و بدون عجله و شتاب بی مورد رانندگی کنند.

وی با اشاره به تلاش های نیروهای خستگی ناپذیر پلیس راه در جهت حفظ آرامش ترافیکی و برقراری امنیت در جاد ها گفت: پلیس با رانندگانی که قوانین را رعایت نکنند و باعث بهم خوردن نظم و انضباط ترافیکی راهها شوند به شدت برخورد قاطع و قانونی میکند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =