حوادث ناشی از کار در قزوین ۲۷درصد کاهش یافت

رضا گروسی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین از کاهش ۲۷درصدی حوادث ناشی از کار درشش ماهه سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ رضا گروسی، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قزوین از کاهش ۲۷درصدی حوادث ناشی از کار درشش ماهه سال جاری خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی مشاوره تخصصی به کارگران و کارفرمایان است که به‌نوعی مانع از بروز حوادث ناشی از کارشده است.
گروسی افزود: نتیجه بارز این مشاوره های تخصصی منجر شده  تا حوادث ناشی از کار در شش ماهه سالجاری نسبت سال گذشته ۲۷درصد کاهش یابد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین در رابطه با بازرسی از واحدهای تولیدی و اقتصادی عنوان کرد: در سال۹۹ اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی در حفظ بنگاه‌های اقتصادی تعداد ۴۶۳۰ بازرسی از کارگاه‌های استان به عمل آورده است.
او یکی از مهم‌ترین رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی را رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی دانست و گفت: برای صیانت از نیروی انسانی شاغل در بنگاه‌ها و رسیدگی به اختلافات بین کارگران و کارفرمایان  ، در شش ماهه امسال ۲۱۷۷ دادخواست به ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی در سطح استان ارائه شد ه که این دعاوی در مراجع تشخیص و حل اختلاف رسیدگی شده اند.
گروسی بیان کرد: یکی از سیاست‌های اصلی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی حل‌وفصل دعاوی به شکل سازشی است چراکه ایجاد سازش بین کارگر و کارفرما به‌نوعی زمینه بازگشت و همکاری دوباره را فراهم می‌کندکه در همین راستا  حدود ۳۵درصد  از دادخواست های مطرح شده  در مراجع تشخیص و حل اختلاف به شکل سازشی حل و فصل گردیده اند.
او گفت: در سال۹۹ سیاست این اداره کل بر اساس ضوابط قانونی برای ارتقای ایمنی در کارگاه ها الزام کارفرمایان به استقرار مسوول ایمنی صلاحیت دار و اشنا به ریسک های خطر در اولویت بازرسی کار بوده است و تلاش این اداره کل استقرار مسئول ایمنی در کلیه کارگاه های بالای ۲۵نفر تا پایان سال ۹۹ است که این مهم با تلاش و همکاری کارفرمایان و کارگران حاصل می شود.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی قزوین از کارفرمایان خواست با ایجاد محیطی ایمن و مناسب و با رعایت حقوق قانونی کارگران زمینه تشویق و تلاش مضاعف کارگران عزیز و زحمت کش را مهیا کنند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =