۷ میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی در چهارمحال و بختیاری انجام شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از آماده بودن یک میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه مرغ مرغداری‌های این استان خبر داد و گفت: در نیمه نخست سال جاری هفت میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ در استان تولید و به بازار عرضه شد.

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : سام مردانی، میزان مرغ تولیدی در ۶ماهه نخست امسال را ۱۳ هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان مصرف گوشت مرغ در این استان سالانه ۲۵هزار تن است که مازاد تولید مرغ تولید شده به استانهای همجوار اسال می‌شود.

به گفته وی، امسال نهاده‌های طیور با نرخ دولتی برای بخش عمده‌ای از مرغداری‌های استان تامین شد که با تداوم تامین نهاده مورد نیاز ،برای نیمه دوم امسال نیز گوشت سفید مورد نیاز استان با قیمت مصوب تامین خواهد شد.

وی، با اشاره به توزیع روزانه حدود ۷۰ تن گوشت مرغ در استان تصریح کرد : با توزیع گسترده گوشت مرغ در بازار، قیمت آن نیز نسبت به سطح کشور متعادل است.

مردانی تاکید کرد: هیچ محدودیتی از نظر تامین مرغ مصرفی در بازارهای استان وجود ندارد و با تامین و توزیع گسترده گوشت منجمد و گوشت گرم وارداتی نیز، تعادل در قیمت گوشت قرمز نیز برقرار است.

ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳واحد مرغداری فعال استان ۳۰ هزار تن است و تولید گوشت سفید در این منطقه بیشتر از سرانه مصرف کشور گزارش شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =