کپه کاری در ۵۰ هکتار از مراتع  انزوک شهرستان مهدیشهر آغاز شد

پروژه کپه کاری در سطح ۵۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز گلرودبار شهرستان مهدیشهر جهت حفاظت و قرق در این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر با اشاره به اجرای پروژه کپه کاری در سطح ۵۰ هکتار از مراتع حوزه آبخیز گلرودبار شهرستان مهدیشهر گفت: پروژه کپه کاری جهت حفاظت و قرق با مشارکت پیمانکار، بهره برداران محلی و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان بر اساس بند ب ماده ۲۹ احکام دایمی کشور در زمان مناسب و با بذور سازگار مراتع با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال ۹۹ اجرا خواهد شد آغاز شد.
او با بیان اینکه در اجرای این پروژه از بذر باریجه استفاده می‌شود، افزود: پروژه کپه کاری در مراتع تخریب یافته و فقیر اجرا خواهد شد.
عبدوس بیان کرد: کپه کاری با گونه‌های بومی و انتخاب گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط محیطی منطقه موفقیت کامل پروژه کپه کاری را به دنبال خواهد داشت.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان  مهدیشهر، اولویت اجرای این پروژه را انتخاب گونه‌های بومی اعلام کرد و ابراز داشت: گونه‌های بومی قادر به رقابت با دیگر گیاهان بوده و همچنین دارای خوشخوراکی زیاد، قدرت ترمیم، رشد مجدد و محافظ خاک در مقابل فرسایش هستند.
او در پایان مهمترین هدف از اجرای پروژه کپه کاری را ایجاد چراگاه‌های دائمی بیان کرد و تصریح کرد: آموزش‌های لازم در خصوص نحوه صحیح چاله کنی، میزان بذور مورد استفاده در هر چاله و نکات کاربردی پیش از اجرای پروژه توسط کارشناس مرتع منابع طبیعی جهت توجیه بهره برداران ارائه شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1442822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =