۰ نفر
۲۹ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۴:۵۳

نظام معمر قذافی رهبر لیبی شامگاه یکشنبه اعلام کرد دست داشتن سازمان القاعده در درگیریها در لیبی موضوعی ثابت شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر موسی ابراهیم سخنگوی رسمی نظام قذافی که به همراه شماری از نیروهایش به طرف شهر مصراته در غرب لیبی در حرکت بود گفت: دست داشتن القاعده در درگیریها در لیبی هر روز مشخص تر می شود.وی افزود:ما معتقدیم این بسیار خطرناک است که آنها پس از اقدامات اندک اروپا در این کشور مستقر شوند و بر آینده و ثروتهای گسترده لیبی مسلط شوند.

وی تاکید کرد اطلاعاتی در دست دارد که نشان می دهد عبدالحکیم الحصادی که یکی از رهبران بسیار معروف القاعده است شهر بنغازی ، پایگاه اصلی مخالفان را در هزار کیلومتری شرق طرابلس ترک و به طرف مصراته که در دست انقلابیون است حرکت کرده است.ابراهیم افزود الحصادی در یک کشتی به همراه بیست و پنج مبارز آموزش دیده در حرکت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از طرابلس ، ابراهیم اضافه کرد الحصادی از طرف دستگاههای اطلاعاتی سراسر جهان بسیار شناخته شده است.وی افزود آنها در یک کشتی قدیمی مصری به نام عبدالشهید عبدالوهاب به طرف مصراته در حرکت هستند و مقادیری زیادی سلاح و دستگاههای ارتباطی جدید با خود به همراه دارند.

وی اضافه کرد متاسفانه ائتلاف این موضوع را می داند و آماده است تا به آنها اجازه عبور از بنغازی به مصراته را بدهد.وی اضافه کرد یکی دیگر از اعضای القاعده به نام اسماعیل الصلابی در پادگان «هفتم آوریل» در بنغازی و با کمک نزدیک به بیست کارشناسی که قطر اعزام کرده است درحال آموزش دویست نیروی جدید است.

ابراهیم همچنین افزود عبدالمنعم المدهونی که یکی دیگر از اعضای القاعده از دهه هشتاد تا کنون بود اخیرا در یک درگیری در نزدیکی بندر بریقه کشته شد.گفتنی است فرمانده عملیات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) مارس گذشته احتمال حضور نیروهای القاعده را در بین انقلابیون بعید ندانست اما بلافاصله آن را رد کرد.16348

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 144327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =